Wysoka jakość nauczania w międzynarodowym otoczeniu
Liceum Francuskie w Warszawie (LFV) jest jedyną placówką oświatową w Polsce, która posiada akredytację francuskiego Ministerstwa Edukacji. Szkoła jest częścią sieci szkół Agencji ds. Szkolnictwa Francuskiego za Granicą (AEFE), która gwarantuje wysoki poziom nauczania oraz zgodność programów nauczania z francuskim systemem edukacji.
Utworzone w 1919 r. Liceum Francuskie w Warszawie jest jedyną międzynarodową placówką oświatową z tak długą tradycją nauczania w Polsce. Obecnie w szkole uczy się ponad 770 uczniów z 45 krajów.
Liceum Francuskie w Warszawie oferuje ciągły program edukacji od przedszkola do liceum dla dzieci w wieku od 2 do 18 lat, niezależnie od ich narodowości i poziomu języka francuskiego. Szkoła zapewnia wyjątkowy program powitalny dla dzieci rozpoczynających naukę języka francuskiego. Nasi absolwenci studiują na najlepszych uniwersytetach we Francji i w Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Belgii, Szwajcarii, oraz Kanadzie.
Nauczanie prowadzone jest przez 110 wykwalifikowanych nauczycieli, z których większość stanowią native speakerzy.
LFV zarządzane jest przez stowarzyszenie rodziców naszych podopiecznych, czyli przez niekomercyjną i niezależną organizację, która czuwa nad tym, by placówka wypełniała swoją edukacyjną misję mając na celu przede wszystkim dobro uczniów i rodzin.
Kluczowe liczby 2019/2020
770 uczniów
45 narodowości
100% uczniów zdało francuski egzamingimnazjalny i francuską maturę
100% uczniów zdało DELF (certyfikat potwierdzający znajomość języka francuskiego)
5 języków obcych w programie nauczania (francuski, polski, angielski, hiszpański, niemiecki)
Nasze wartości
Otwarta na świat edukacja obywatelska
Promowanie różnorodności kulturowej i językowej
Interdyscyplinarne nauczanie uwzględniające obecne i przyszłe wyzwania naszego społeczeństwa
Indywidualne wsparcie edukacyjne oraz ciągły kontakt z rodzicami
Promowanie aktywności fizycznej, kreatywności artystycznej oraz udziału w akcjach charytatywnych
Program nastawiony na wielotorowy rozwój uczniów – zarówno intelektualny, jak i kulturalny i obywatelski