W czwartek, 16 października 2025 r., Liceum Francuskie w Warszawie wzięło udział po raz pierwszy w 38. edycji La Grande Lessive® – efemerycznej i międzynarodowej instalacji artystycznej, stworzonej w 2006 roku przez Joëlle Gonthier. Zaproszenie na tę edycję brzmiało: „Dzień i noc, odbijajmy światła!”, a temat ten z powodzeniem zaangażował uczniów klas 6, 5 i 4.

To wydarzenie, realizowane przez nauczycieli Muzyki, Języka Francuskiego i Plastyki, zamieniło boisko do piłki nożnej w galerię sztuki. Na sznurkach, za pomocą spinaczy do prania, zawieszone były fotografie, rysunki, obrazy, kolaże, cyjanotypie i wiersze, wszystkie wykonane przez uczniów w formacie A4. Jak stwierdziła Aziza, uczennica sekcji filmowej: „Nigdy nie widziałam boiska tak tętniącego życiem, odkąd tu przyjechałam”.

Gwoździem programu dnia był muzyczny występ plenerowy. Uczniowie, pod kierownictwem Pani Wojcik, wykonali piosenkę „Clair Obscure” – utwór Loriena Testarda – w samym środku tej artystycznej „wielkiej pralni”.

Sekcja Kina i Audiowizualna (CAV) liceum, reprezentowana przez uczniów: Azizę Ben Béchir, Arthura Enfer i Noama Bouhlala, była obecna, aby udokumentować i sfilmować tę efemeryczną galerię sztuki. Członkowie CAV uchwycili wydarzenie na swój sposób, wykonując ujęcia w ruchu (travelling) na wystawionych pracach oraz przeprowadzając wywiady z uczniami i nauczycielami na temat ich procesu twórczego.

La Grande Lessive® to partycypacyjne dzieło sztuki obywatelskiej, które zostało zrealizowane w 133 krajach, a jego celem jest promowanie sztuki w trakcie jej powstawania, przy jednoczesnym rozwijaniu więzi społecznych. Był to efemeryczny, barwny i bardzo radosny moment, który pozwolił wszystkim poczuć wyjątkową więź, łączącą uczestników wokół aktu tworzenia.

Serdecznie dziękujemy Pani Papapietro, która była inicjatorką tej pięknej wystawy w LFV, a także Panu Vavonowi, który nadzoruje projekty sekcji CAV. Mamy nadzieję, że to wydarzenie pozostawi we wszystkich chęć do wspólnego tworzenia!

13 października Liceum Francuskie w Warszawie świętowało Dzień Rezyliencji (Journée de la Résilience) – wydarzenie odbywające się pod znakiem współpracy, kreatywności i dzielenia się wiedzą, spójne z Międzynarodowym Dniem Ograniczania Ryzyka Katastrof ONZ.

Uczniowie aktywnie uczestniczyli w czterech misjach, mających na celu pokazanie im, jak podnieść się po trudnościach, pomagać innym i czuć się silniejszym w obliczu problemów. Misje te to: Bezpieczeństwo, Pomoc, Tworzenie i Wyjaśnienia.

Uczniowie cyklu 3 (klasy 5 i 6 szkoły podstawowej), w towarzystwie swoich nauczycieli, odegrali kluczową rolę, dynamicznie i życzliwie prowadząc te warsztaty, instruując młodszych w zakresie podstawowych umiejętności. Wystawa urządzona w holu umożliwiła podsumowanie przebiegu tych misji poprzez plakaty, prace i gry, uwydatniając emocje i wiedzę zdobytą przez cały dzień.

Ta lokalna inicjatywa nawiązuje do 4. edycji Krajowego Dnia Odporności, organizowanego przez rząd francuski w celu rozpowszechniania kultury ryzyka i odporności. Celem jest, aby każdy obywatel znał główne zagrożenia, które go otaczają, i był poinformowany o zachowaniach ratujących życie, które należy przyjąć w przypadku poważnego zdarzenia.

AEFE w pełni przyłączyła się do tej inicjatywy. W szczególności zaprosiła 85 placówek swojej sieci do udziału w symbolicznym wyzwaniu: przeprowadzeniu nieprzerwanej 24-godzinnej sztafety w masażu serca na manekinie. Ta symboliczna i edukacyjna akcja wpisuje się w globalny system prewencji i bezpieczeństwa AEFE, mający na celu promowanie odporności i gotowości na sytuacje awaryjne.

To była piękna lekcja życia społecznego w LFV, która przypomniała wszystkim, że odporność polega na uczeniu się, jak wspólnie się podnosić i rozwijać nowe siły, nawet po burzy.

Wielkie podziękowania dla wszystkich nauczycieli i uczniów za ich zaangażowanie i entuzjazm!

14 października br. hala sportowa Liceum Francuskiego w Warszawie tętniła życiem w rytmie wymian piłek i okrzyków kibiców. Trzy zaangażowane uczennice z Sekcji Sportowej siatkówki – Enéa L., Victoria V. i Aziza B. – zorganizowały z dużym sukcesem turniej siatkówki dla wszystkich uczniów liceum. Wydarzenie odbyło się pod nadzorem Pani Boguty, nauczycielki wychowania fizycznego, która czuwała nad prawidłowym przebiegiem zawodów.

Przed rozpoczęciem meczów, Pani Lesage, dyrektor liceum, zabrała głos, aby pogratulować organizatorkom, zachęcić uczestniczące drużyny i oficjalnie zainaugurować turniej.

Pięć mieszanych drużyn, złożonych z około trzydziestu uczniów, rywalizowało przez cały wieczór w ciepłej i radosnej atmosferze. Wzorowa postawa i ciągła gra fair-play sprawiły, że rywalizacja była jeszcze przyjemniejsza dla zawodników, sędziów i obecnej publiczności.

Dzięki wyjątkowemu wsparciu naszego patrona Kévina Tillie, podwójnego mistrza olimpijskiego z reprezentacją Francji i zawodnika PGE Projekt Warszawa, uczestnicy zostali szczególnie nagrodzeni. Koszulki, plecaki, spodenki w barwach klubu – nagrody sprawiły wszystkim radość.

Wyróżnienia wieczoru:

Wieczór zakończył się pysznym, wspólnym posiłkiem. Każdy przyniósł słony lub słodki smakołyk, idealny do wspólnego świętowania zakończenia turnieju.

Ten turniej zorganizowany przez uczniów dla uczniów doskonale ilustruje ducha współpracy i sportowego zaangażowania LFV. Do zobaczenia na kolejnym wydarzeniu Sekcji Sportowej!

W czwartek, 6 listopada 2025 r., Liceum Francuskie w Warszawie (LFV) zmobilizowało się do swojego pierwszego udziału w Dniu Stop Przemocy (Journée Non Au Harcèlement – NAH). Dzień ten był w całości poświęcony podnoszeniu świadomości, dialogowi i współpracy, podkreślając zaangażowanie placówki w walkę z tą plagą.

Uczniowie, od klasy 6 do Terminale, uczestniczyli w zajęciach w zespołach mieszanych (klasy 6-5-4 z jednej strony, 3-2nde-1ère-Tle z drugiej), co sprzyjało wzajemnej pomocy, wymianie doświadczeń między poziomami i lepszemu zrozumieniu zjawiska.

Ta mobilizacja jest w pełni zgodna z krajowym programem PHARE, który został rozszerzony na wszystkie francuskie szkoły za granicą. LFV opiera się na swoich 20 Ambasadorach PHARE, pochodzących z klas 6, 5, 4, 1ère i Terminale. Po rygorystycznym szkoleniu, ci uczniowie są pełnoprawnymi członkami systemu, przeszkolonymi do wykrywania sytuacji przemocy i edukowania swoich rówieśników.

Dzień był bogaty i urozmaicony:

Szkoła podstawowa również bardzo się zaangażowała, aby ten dzień był wyjątkowy.

W Przedszkolu dzieci zostały uwrażliwione na życzliwość, empatię i znaczenie rozmowy z dorosłym po przeczytaniu książeczki „ROUGE”. Następnie ozdobiły wszystkie litery hasła „NON AU HARCELEMENT” (STOP PRZEMOCY) niebieskimi wzorami.

Klasy CP (odpowiednik zerówki) przygotowały wystawę w holu, którą wszyscy mogli podziwiać.

Uczniowie CM1 (klasa III) opracowali akrostych na słowo „przemoc” po wysłuchaniu opowiadań i udziale w debacie na podstawie filmów „1 jour, 1 question” (1 dzień, 1 pytanie).

Dyrektor spotkał się z klasami CM2 (klasa IV), aby rozpocząć debatę na temat ról różnych stron (prześladowca – ofiara – świadkowie) i konieczności rozmawiania o tym z dorosłym.

Eko-delegaci naoliwili Ławeczkę Przyjaźni (le banc de l’amitié), przeznaczoną dla dzieci, które czują się samotne, aby mogły zasygnalizować swoją potrzebę i by inni mogli do nich podejść.

Dzień upłynął w pozytywnej atmosferze, a dzięki łagodnej pogodzie, zajęcia mogły odbyć się w najlepszych warunkach. Bardzo pozytywne opinie od rodzin i młodzieży potwierdzają konieczność podjęcia tych działań.

Ogromne podziękowania dla całej społeczności za sukces Dnia NAH, dzięki wzorowemu zaangażowaniu nauczycieli, ze specjalnym wyróżnieniem dla Isabelle Godard, dostępności personelu AED oraz udziałowi rodziców. To kluczowe zaangażowanie naszych uczniów, zwłaszcza Ambasadorów PHARE, nadało pełne znaczenie tej zbiorowej mobilizacji.

17 września 2025 r. 60 uczniów klasy 6 Liceum Francuskiego w Warszawie świętowało Krajowy Dzień Sportu Szkolnego 2025 pod hasłem: „Przede wszystkim przyjemność”. To wydarzenie wpisuje się w ramy corocznego święta promującego sport szkolny i jego wartości.

Aby uczcić ten dzień, młodzi gimnazjaliści wzięli udział w niezwykłym sportowym dniu integracyjnym. Grupa wsiadła na rowery lub została przewieziona samochodem (w przypadku kilku uczniów „bez roweru” dzięki pomocy nauczycielki) na trasę liczącą około 20 km w obie strony. Nad bezpieczeństwem czuwali ich nauczyciele wychowania fizycznego, wychowawcy klas, koordynator ds. wychowawczych (CPE), dwóch przedstawicieli stowarzyszenia „Varsauvons La Planète” oraz dwoje rodziców uczniów.

Ich celem była szkoła podstawowa w Sadybie, gdzie zostali powitani przez uczniów klasy CM2 i ich nauczycieli. Dzień kontynuowany był intensywnym programem sportowym, prowadzonym wspólnie przez nauczycieli obu cykli, łącząc uczniów klas CM2 i gimnazjalistów w kilku dyscyplinach: koszykówce, sztafecie, piłce nożnej i balle brionnaise (tradycyjna francuska gra zespołowa).

Te sympatyczne spotkania sportowe były okazją do poznania nowych partnerów do gry, przekraczania własnych granic, a przede wszystkim do dzielenia wspaniałych chwil bliskości. Ten słoneczny dzień upłynął pod znakiem entuzjazmu, szacunku i solidarności wszystkich uczestników.

Ta udana wyprawa z pewnością pozostanie pięknym wspomnieniem spójności, sportu i wspólnej radości dla tej nowej grupy gimnazjalistów. Aby nagrodzić ich wysiłki, młodzi rowerzyści otrzymają certyfikat cykloturystyczny, potwierdzający ich aktywny udział i pokonanie trasy rowerem.

Celem tego krajowego dnia, organizowanego corocznie we wrześniu w całej Francji i w sieci AEFE, jest promowanie rozwoju praktyki sportowej w oparciu o wartości sportu, zgodnie z programem AEFE związanym z oznaczeniem Generation 2030.

La deuxième campagne en vue de l’attribution des bourses scolaires de l’année 2025/2026 pour les élèves français du Lycée René Goscinny de Varsovie est ouverte du 12 août au 26 septembre 2025.

Cette deuxième campagne des bourses scolaires concerne :

Je n’ai pas déposé de demande lors de la première campagne des bourses scolaires de l’année 2025/2026

Nous vous invitons à prendre rendez-vous dès maintenant auprès du service des affaires sociales pour déposer votre dossier lors d’un entretien obligatoire. Aucun dossier ne sera reçu après le 26 septembre 2025 à 12h00.

J’ai déjà déposé une demande lors de la première campagne des bourses scolaires de l’année 2025/2026

Si la suite réservée à votre dossier ne vous satisfait pas ou si votre situation s’est dégradée depuis, vous avez la possibilité de demander un réexamen de votre dossier lors de la deuxième campagne de bourses scolaires.

Il n’est pas nécessaire de prendre un nouveau rendez-vous avec la section consulaire, vous pouvez envoyer ou déposer votre dossier papier à l’ambassade, en nous en informant par courriel. Aucun dossier adressé par courriel ne sera traité.

Le dossier de demande de révision devra comprendre :

La section consulaire se réserve le droit de solliciter des pièces complémentaires et d’effectuer une visite à votre domicile pour s’assurer de la sincérité de vos déclarations.

Vous trouverez plus d’informations sur les bourses scolaires sur le site de l’Ambassade de France : https://pl.ambafrance.org/Bourses-scolaires-informations-generales

Szanowni Państwo, drodzy rodzice uczniów,

Poniżej przedstawiamy organizację rozpoczęcia roku szkolnego dla uczniów gimnazjum i liceum na Saskiej Kępie:

Rozpoczęcia roku szkolnego dla wszystkich uczniów na Saskiej Kępie we wtorek 2 września.

Powitanie klas 6e

10:00 – 10:30:

○ Powitanie uczniów i rodziców w sali gimnastycznej przez Panią Lesage wraz z przemową powitalną.

○ Przyjazna kawa z rodzicami i uczniami.

○ Krótka prezentacja zespołu (CPE, Vie scolaire, pracownicy).

10:30 – 12:30: Opieka głównych nauczycieli.

13:00–13:45: Obiad.

13:45 – 15:30:

○ Opieka nad uczniami przez wychowawców klas.

○ Wizyta innych nauczycieli klasy w celu przedstawienia programu.

Koniec dnia dla klas 6ᵉ o godz. 15:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 5e

09:00–09:15: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez CPE.

09:15–12:00:

○ Opieka wychowawców klas w klasach.

○ Uwaga: rozdanie książek w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas 5ᵉ o godz. 12:00. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 4e

11:00 – 11:30: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez Panią Lesage.

11:30 – 13:30:

○ Opieka sprawowana przez wychowawców klas.

○ Uwaga: rozdanie książek w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas 4ᵉ o godz. 13:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 3e

8:00 – 8:30: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez CPE.

8:30 – 11:30:

○ Opieka wychowawców klas w salach lekcyjnych.

○ Uwaga: rozdanie podręczników w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas trzecich o godz. 11:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas licealnych

● 14:00 – 15:00: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez Panią Lesage.

○ 14:00: Klasy Terminales

○ 14:30: klasy Premières

○ 15:00: klasy Secondes

14:15 – 17:00 (w zależności od klas):

○ Nauczyciele prowadzący zajęcia w klasach z uczniami.

Koniec dnia dla klas licealnych o godz. 17:00. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

Mam nadzieję, że wakacje były miłym czasem odpoczynku dla dzieci i Państwa i jestem przekonany, że wszystkich cieszy perspektywa powrotu do szkoły. 

Dla uczniów, ich rodzin oraz personelu szkoły rozpoczęcie roku szkolnego jest zawsze oczekiwanym momentem. 

Rozpoczęcie roku szkolnego w szkole na Sadybie we wtorek 2 września

W poniedziałek 1 września poinformujemy Państwa drogą elektroniczną, do jakiej klasy zostało zapisane dziecko.

Rozpoczęcie dla klasy dwulatków TPS i dla klasy przedszkolnej maluchów PS (wejście główne do szkoły):

Nauczyciele będą czekać na dzieci w klasach od godz. 8.20. Zajęcia rozpoczną się o godz. 8.30 i będą trwały do godz. 10.30

Prosimy rodziców o stopniowe wychodzenie z klas, żeby pozwolić dzieciom na samodzielną adaptację w nowym środowisku.

W zależności od stopnia adaptacji dziecka, nauczyciel poinformuje o planie zajęć w  kolejnych dniach.

Rozpoczęcie dla klasy przedszkolnej średniaków MS i starszaków GS (wejście główne do szkoły):

Nauczyciele będą czekać na dzieci w klasach od godz. 8.20. Zajęcia rozpoczną się o godz. 8.30 i zakończą się o godz. 14.45.

Rozpoczęcie dla klasy CP, CE1, CE2, CM1, CM2 (wejście przez bramę dziedzińca szkoły):

Godziny funkcjonowania szkoły

Szkoła będzie otwarta o godz. 8.20, zajęcia rozpoczynają się 10 min po otwarciu bramy szkoły, czyli o godz. 8.30 i kończą się, od poniedziałku do czwartku o godz. 14.45 i w piątek o godz. 14.30.

Godziny funkcjonowania szkoły muszą być skrupulatnie przestrzegane.

Podział na klasy

Przypominam kryteria, według których tworzone są klasy:

  1. Liczba chłopców i dziewczynek
  2. Narodowość uczniów
  3. Profil językowy ucznia

Rada pedagogiczna przydziela uczniów do klas biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, prośby rodziców.

Lista przyborów szkolnych

Listy przyborów szkolnych są dostępne w linku poniżej:

W trakcie roku szkolnego prosimy o systematyczne wymienianie zagubionych lub zużytych przyborów.

Świetlica szkolna

Świetlica poranna – w godz. 7.30-8.30

Świetlica poranna będzie otwarta od wtorku 2 września dla wszystkich zapisanych uczniów. 

W sprawie zapisu na cały rok szkolny prosimy o kontakt z Panią Magdaleną Grabarczyk (activites@lfv.pl). 

Świetlica popołudniowa – w godz. 14.45 – 17.00.

Od wtorku 2 do piątku 5 września, czyli do czasu rozpoczęcia się zajęć dodatkowych, darmowa świetlica popołudniowa będzie otwarta dla wszystkich uczniów.

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe rozpoczną się w poniedziałek 8 września.

W najbliższych dniach otrzymacie Państwo opis i plan zajęć dodatkowych. 

Zapisy odbędą się drogą elektroniczną poprzez platformę EDUKA od soboty 30 sierpnia od godziny 9:00 do poniedziałku 1 września do godziny 12:00.

Stołówka szkolna

https://lfv.pl/nauczanie/dodatkowe-uslugi/stolowka-szkolna/

Szkolny serwis cateringowy zapewnia nasz partner Gastro Team.

Rejestracja odbywa się poprzez wysłanie karty ucznia i umowy (dostępnych na stronie internetowej szkoły) na adres mailowy: konstancinska@gastroteam.pl

Stołówka szkolna będzie funkcjonowała od wtorku 2 września.

Autobus szkolny

https://lfv.pl/nauczanie/dodatkowe-uslugi/autobus-szkolny/

Usługa transportowa jest świadczona przez naszego partnera, firmę Monsters.

Aby się zapisać, należy odesłać umowę (dostępną na naszej stronie internetowej) na adres: biuro@monsters.com.pl

Usługa będzie świadczona pod warunkiem zapisania się minimum 11 uczniów.

Dziecko, które nie zostało zapisane na autobus, nie będzie mogło skorzystać z tej usługi z powodu odpowiedzialności prawnej przewoźnika.

Kontakt między szkołą i rodzicami

Na naszej stronie internetowej znajdą Państwo przewodnik dla rodziców z najważniejszymi informacjami na temat funkcjonowania szkoły.

W trakcie roku szkolnego informacje dotyczące wydarzeń i życia szkoły znajdziecie Państwo na stronie www.lfv.pl oraz na stronie Facebook: www.facebook.com/lfv.varsovie i koncie Instagram: www.instagram.com/lfv_varsovie/.

Prosimy o codzienne sprawdzanie wiadomości od nauczycieli oraz skrzynek mailowych, których adresy podali Państwo szkole.
Zachęcamy do kontaktowania się z nami telefonicznie lub drogą elektroniczną.


Zebrania informacyjne odbędą się w pierwszych tygodniach września, na początku roku szkolnego przekażemy daty i godziny spotkań.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji i dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyliście Państwo Liceum Francuskie.

Do zobaczenia we wtorek 2 września.

Z poważaniem
Raymond Mora,
Dyrektor szkoły podstawowej

Z ogromną dumą ogłaszamy wyjątkowe wyniki naszych uczniów w egzaminach maturalnych w 2025 roku! Po raz kolejny nasza szkoła osiągnęła 100% zdawalności, potwierdzając doskonałość kształcenia w Lycée Français de Varsovie.

Nie tylko wszyscy nasi uczniowie uzyskali dyplom, ale przeważająca większość z nich uzyskała wyróżnienie: 93,61% naszych maturzystów otrzymało wyróżnienie! Szczegółowe wyniki mówią same za siebie:

▪️ 40,9% uczniów uzyskało wyróżnienie „Très Bien” (bardzo dobrze), a spośród nich 13,63% otrzymało gratulacje komisji egzaminacyjnej – to niezwykłe osiągnięcie!

▪️ 29,54% uczniów otrzymało ocenę dobrą.

▪️ 29,54% uzyskało ocenę dostateczną.

W tym roku sukces ten został również uhonorowany prestiżowymi wyróżnieniami: dwóch naszych uczniów otrzymało stypendia France Excellence Major, będące wyrazem uznania dla ich wyjątkowych osiągnięć w nauce.

Aby zwieńczyć ten pełen sukcesów rok, ambasador Francji w Polsce, Étienne de Poncins, przyjął naszych maturzystów w Rezydencji Francji 26 czerwca. Osobiście pogratulował im znakomitych wyników egzaminów maturalnych.

Gratulujemy wszystkim naszym maturzystom za ich ciężką pracę i determinację!

Życzymy im dalszych sukcesów i wszystkiego najlepszego na przyszłej drodze zawodowej.

Przywiązujemy do rekrutacji szczególną wagę i poszukujemy pracowników o uznanych kwalifikacjach, dynamicznych i zmotywowanych, potrafiących pracować w zespole w wymagającym otoczeniu.

Pielęgniarz(ka) szkolny(a) w gimnazjum i liceum w pełnym wymiarze czasu pracy (= 40 godz. tygodniowo). Zatrudnienie od 1 września 2025.

Podlegając Dyrektorowi placówki, będzie on(a) działać w ścisłej współpracy z nauczycielami szkoły podstawowej, z pracownikami administracji i służbami medycznymi Ambasady Francji i miasta Warszawy.

Oczekiwania względem kandydata(tki) :

Kandydat/ka musi legitymować się dyplomem i posiadać doświadczenie na podobnym stanowisku we Francji lub poza Francją.

Pomoc przedszkolna w pełnym wymiarze czasu pracy (= 40 godz. tygodniowo). Zatrudnienie od 1 wrzesnia 2025.

Pracownik/ca będzie odpowiedzialny/a za animację edukacyjną, dbanie o higienę i opiekę nad dziećmi w oddziałach przedszkolnych.

Kandydaci/tki winni/y zwrócić szczególną uwagę na specyficzny profil uczniów, przyjmowanych do przedszkola: muszą wykazać się wykształceniem i/lub doświadczeniem zawodowym, świadczącym o dobrej znajomości pracy z bardzo małymi dziećmi.

Mile widziane osoby dyskretne, skuteczne w pracy, wykazujące inicjatywę i komunikatywne.

Znajomość języka francuskiego będzie atutem.

Wymiar czasu pracy: 40 godzin tygodniowo.

Jak kandydować ?

Kandydaci/tki proszeni/one są o składanie dossier poprzez platformę elektroniczną AEFE Talents, gdzie również zamieszczone jest ogłoszenie; link do platformy: https://talents.aefe.fr/fr/annonces 

Dossier powinno zawierać:

Kompletne dossier prosimy przysyłać poprzez platformę Talents: https://talents.aefe.fr/fr/annonces do środy 20 sierpnia 2025.

Od 12 do 16 maja 10 naszych uczniów z zajęć tanecznych UNSS z LFV wzięło udział w 4 edycji wydarzenia UNSS AEFE w Sousse w Tunezji. Wraz z 10 innymi delegacjami przeżyli pięć intensywnych dni tańca i dzielenia się.

Podróż była naznaczona kilkoma atrakcjami. Wyzwanie choreograficzne polegało na tym, że każda delegacja zaprezentowała oryginalną kreację na temat wydarzenia. To właśnie na tym wydarzeniu nasza uczennica Aziza znakomicie ukończyła szkolenie jako młody sędzia tańca UNSS na poziomie akademickim, po ponad piętnastu godzinach ciężkiej pracy i koncentracji.

Taniec dzielenia się, stworzony i przećwiczony na miejscu z profesjonalnymi artystami, również zachęcał do spotkań i wymiany między zespołami. Wreszcie, muzeum choreograficzne na temat „Zwyczaje w kostiumie” podkreśliło bogate tradycje odzieżowe każdego z uczestniczących krajów. Mathilde zaprezentowała swój wspaniały tradycyjny polski strój, wykonany w ramach projektu „Podziel się tańcem”. Dzięki tej wspaniałej łowickiej sukni, wykonanej w rekordowym czasie (85 godzin pracy i dwie nieprzespane noce!), nasza delegacja wywołała sensację!

Wielkie brawa dla wszystkich uczestników!

Aby dowiedzieć się więcej o tej przygodzie i usłyszeć, co mają do powiedzenia nasze dwie uczennice, zapraszamy do wysłuchania ekskluzywnych wywiadów z Azizą i Mathilde bezpośrednio na szkolnym koncie na Instagramie!

https://www.instagram.com/p/DKrXMzIsBTc

https://www.instagram.com/p/DK9kb-gMTKI

https://www.instagram.com/p/DLC02yuNVjS/

W czwartek 29 maja o godzinie 19:00 w naszej placówce rozbrzmiewały echa 7. edycji Nocy Teatru! W tym roku atmosfera była utrzymana w klimacie kryminału, z trzema porywającymi dochodzeniami policyjnymi wystawionymi na scenie przez naszych młodych aktorów.

Aby zrealizować ten wielki projekt, kluczowa była faza starannych przygotowań. Najpierw trzeba było wspólnie zastanowić się, jaką rolę każdy chciałby i mógłby odegrać. Następnie sporządzono wyczerpującą listę niezbędnych rekwizytów i kostiumów, aby umożliwić pełne zanurzenie w świat sztuk teatralnych. Przed feriami wielkanocnymi uczniowie zaczęli przynosić osobiste przedmioty – detektywistyczne czapki, czerwone buty, małe notatniki, lupy, kowbojskie kapelusze, lampy – i stopniowo wszystkie niezbędne akcesoria zostały zebrane.

Równolegle z gromadzeniem rekwizytów rozpoczęły się inscenizacje, organizowane w grupach, po tym jak uczniowie nauczyli się swoich kwestii na pamięć. Tempo prób następnie przyspieszyło, aby dopracować każdy występ. Kolejnym kluczowym etapem była dekoracja dużej części szkoły: tajemnicze ślady stóp, plakaty detektywistyczne i policyjne ozdobiły ściany, ostatecznie przekształcając hol w prawdziwe wejście do teatru, wprowadzając widzów w atmosferę już od samego początku.

W ramach projektu literackiego klasy CPA, CP/CE1 i CE1B najpierw przeczytały i przestudiowały te intrygi na lekcjach. Na scenie z niezwykłym talentem przeprowadziły dochodzenia i rozwiązały najbardziej skomplikowane sprawy! Po raz drugi do przygody dołączyła grupa CM1, z entuzjazmem prezentując sztukę „Ukradziony cukierek”.

Poniesieni brawami i okrzykami licznie zgromadzonych rodziców, nasi uczniowie, pełni ekscytacji, zagrali perfekcyjnie. Jesteśmy niezwykle dumni z wykonanej pracy i dojrzałości, jaką wykazali się, pokonując swój strach i oferując widowisko wysokiej jakości!

Brawo dla wszystkich naszych początkujących artystów!