La deuxième campagne en vue de l’attribution des bourses scolaires de l’année 2025/2026 pour les élèves français du Lycée René Goscinny de Varsovie est ouverte du 12 août au 26 septembre 2025.

Cette deuxième campagne des bourses scolaires concerne :

Je n’ai pas déposé de demande lors de la première campagne des bourses scolaires de l’année 2025/2026

Nous vous invitons à prendre rendez-vous dès maintenant auprès du service des affaires sociales pour déposer votre dossier lors d’un entretien obligatoire. Aucun dossier ne sera reçu après le 26 septembre 2025 à 12h00.

J’ai déjà déposé une demande lors de la première campagne des bourses scolaires de l’année 2025/2026

Si la suite réservée à votre dossier ne vous satisfait pas ou si votre situation s’est dégradée depuis, vous avez la possibilité de demander un réexamen de votre dossier lors de la deuxième campagne de bourses scolaires.

Il n’est pas nécessaire de prendre un nouveau rendez-vous avec la section consulaire, vous pouvez envoyer ou déposer votre dossier papier à l’ambassade, en nous en informant par courriel. Aucun dossier adressé par courriel ne sera traité.

Le dossier de demande de révision devra comprendre :

La section consulaire se réserve le droit de solliciter des pièces complémentaires et d’effectuer une visite à votre domicile pour s’assurer de la sincérité de vos déclarations.

Vous trouverez plus d’informations sur les bourses scolaires sur le site de l’Ambassade de France : https://pl.ambafrance.org/Bourses-scolaires-informations-generales

Szanowni Państwo, drodzy rodzice uczniów,

Poniżej przedstawiamy organizację rozpoczęcia roku szkolnego dla uczniów gimnazjum i liceum na Saskiej Kępie:

Rozpoczęcia roku szkolnego dla wszystkich uczniów na Saskiej Kępie we wtorek 2 września.

Powitanie klas 6e

10:00 – 10:30:

○ Powitanie uczniów i rodziców w sali gimnastycznej przez Panią Lesage wraz z przemową powitalną.

○ Przyjazna kawa z rodzicami i uczniami.

○ Krótka prezentacja zespołu (CPE, Vie scolaire, pracownicy).

10:30 – 12:30: Opieka głównych nauczycieli.

13:00–13:45: Obiad.

13:45 – 15:30:

○ Opieka nad uczniami przez wychowawców klas.

○ Wizyta innych nauczycieli klasy w celu przedstawienia programu.

Koniec dnia dla klas 6ᵉ o godz. 15:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 5e

09:00–09:15: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez CPE.

09:15–12:00:

○ Opieka wychowawców klas w klasach.

○ Uwaga: rozdanie książek w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas 5ᵉ o godz. 12:00. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 4e

11:00 – 11:30: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez Panią Lesage.

11:30 – 13:30:

○ Opieka sprawowana przez wychowawców klas.

○ Uwaga: rozdanie książek w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas 4ᵉ o godz. 13:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas 3e

8:00 – 8:30: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez CPE.

8:30 – 11:30:

○ Opieka wychowawców klas w salach lekcyjnych.

○ Uwaga: rozdanie podręczników w bibliotece szkolnej w środę 3 września.

Koniec dnia dla klas trzecich o godz. 11:30. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Powitanie klas licealnych

● 14:00 – 15:00: Powitanie uczniów w sali gimnastycznej przez Panią Lesage.

○ 14:00: Klasy Terminales

○ 14:30: klasy Premières

○ 15:00: klasy Secondes

14:15 – 17:00 (w zależności od klas):

○ Nauczyciele prowadzący zajęcia w klasach z uczniami.

Koniec dnia dla klas licealnych o godz. 17:00. Wznowienie zajęć w środę 3 września zgodnie z normalnym planem lekcji.

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

Mam nadzieję, że wakacje były miłym czasem odpoczynku dla dzieci i Państwa i jestem przekonany, że wszystkich cieszy perspektywa powrotu do szkoły. 

Dla uczniów, ich rodzin oraz personelu szkoły rozpoczęcie roku szkolnego jest zawsze oczekiwanym momentem. 

Rozpoczęcie roku szkolnego w szkole na Sadybie we wtorek 2 września

W poniedziałek 1 września poinformujemy Państwa drogą elektroniczną, do jakiej klasy zostało zapisane dziecko.

Rozpoczęcie dla klasy dwulatków TPS i dla klasy przedszkolnej maluchów PS (wejście główne do szkoły):

Nauczyciele będą czekać na dzieci w klasach od godz. 8.20. Zajęcia rozpoczną się o godz. 8.30 i będą trwały do godz. 10.30

Prosimy rodziców o stopniowe wychodzenie z klas, żeby pozwolić dzieciom na samodzielną adaptację w nowym środowisku.

W zależności od stopnia adaptacji dziecka, nauczyciel poinformuje o planie zajęć w  kolejnych dniach.

Rozpoczęcie dla klasy przedszkolnej średniaków MS i starszaków GS (wejście główne do szkoły):

Nauczyciele będą czekać na dzieci w klasach od godz. 8.20. Zajęcia rozpoczną się o godz. 8.30 i zakończą się o godz. 14.45.

Rozpoczęcie dla klasy CP, CE1, CE2, CM1, CM2 (wejście przez bramę dziedzińca szkoły):

Godziny funkcjonowania szkoły

Szkoła będzie otwarta o godz. 8.20, zajęcia rozpoczynają się 10 min po otwarciu bramy szkoły, czyli o godz. 8.30 i kończą się, od poniedziałku do czwartku o godz. 14.45 i w piątek o godz. 14.30.

Godziny funkcjonowania szkoły muszą być skrupulatnie przestrzegane.

Podział na klasy

Przypominam kryteria, według których tworzone są klasy:

  1. Liczba chłopców i dziewczynek
  2. Narodowość uczniów
  3. Profil językowy ucznia

Rada pedagogiczna przydziela uczniów do klas biorąc pod uwagę, w miarę możliwości, prośby rodziców.

Lista przyborów szkolnych

Listy przyborów szkolnych są dostępne w linku poniżej:

W trakcie roku szkolnego prosimy o systematyczne wymienianie zagubionych lub zużytych przyborów.

Świetlica szkolna

Świetlica poranna – w godz. 7.30-8.30

Świetlica poranna będzie otwarta od wtorku 2 września dla wszystkich zapisanych uczniów. 

W sprawie zapisu na cały rok szkolny prosimy o kontakt z Panią Magdaleną Grabarczyk (activites@lfv.pl). 

Świetlica popołudniowa – w godz. 14.45 – 17.00.

Od wtorku 2 do piątku 5 września, czyli do czasu rozpoczęcia się zajęć dodatkowych, darmowa świetlica popołudniowa będzie otwarta dla wszystkich uczniów.

Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe rozpoczną się w poniedziałek 8 września.

W najbliższych dniach otrzymacie Państwo opis i plan zajęć dodatkowych. 

Zapisy odbędą się drogą elektroniczną poprzez platformę EDUKA od soboty 30 sierpnia od godziny 9:00 do poniedziałku 1 września do godziny 12:00.

Stołówka szkolna

https://lfv.pl/nauczanie/dodatkowe-uslugi/stolowka-szkolna/

Szkolny serwis cateringowy zapewnia nasz partner Gastro Team.

Rejestracja odbywa się poprzez wysłanie karty ucznia i umowy (dostępnych na stronie internetowej szkoły) na adres mailowy: konstancinska@gastroteam.pl

Stołówka szkolna będzie funkcjonowała od wtorku 2 września.

Autobus szkolny

https://lfv.pl/nauczanie/dodatkowe-uslugi/autobus-szkolny/

Usługa transportowa jest świadczona przez naszego partnera, firmę Monsters.

Aby się zapisać, należy odesłać umowę (dostępną na naszej stronie internetowej) na adres: biuro@monsters.com.pl

Usługa będzie świadczona pod warunkiem zapisania się minimum 11 uczniów.

Dziecko, które nie zostało zapisane na autobus, nie będzie mogło skorzystać z tej usługi z powodu odpowiedzialności prawnej przewoźnika.

Kontakt między szkołą i rodzicami

Na naszej stronie internetowej znajdą Państwo przewodnik dla rodziców z najważniejszymi informacjami na temat funkcjonowania szkoły.

W trakcie roku szkolnego informacje dotyczące wydarzeń i życia szkoły znajdziecie Państwo na stronie www.lfv.pl oraz na stronie Facebook: www.facebook.com/lfv.varsovie i koncie Instagram: www.instagram.com/lfv_varsovie/.

Prosimy o codzienne sprawdzanie wiadomości od nauczycieli oraz skrzynek mailowych, których adresy podali Państwo szkole.
Zachęcamy do kontaktowania się z nami telefonicznie lub drogą elektroniczną.


Zebrania informacyjne odbędą się w pierwszych tygodniach września, na początku roku szkolnego przekażemy daty i godziny spotkań.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji i dziękujemy za zaufanie, jakim obdarzyliście Państwo Liceum Francuskie.

Do zobaczenia we wtorek 2 września.

Z poważaniem
Raymond Mora,
Dyrektor szkoły podstawowej

Z ogromną dumą ogłaszamy wyjątkowe wyniki naszych uczniów w egzaminach maturalnych w 2025 roku! Po raz kolejny nasza szkoła osiągnęła 100% zdawalności, potwierdzając doskonałość kształcenia w Lycée Français de Varsovie.

Nie tylko wszyscy nasi uczniowie uzyskali dyplom, ale przeważająca większość z nich uzyskała wyróżnienie: 93,61% naszych maturzystów otrzymało wyróżnienie! Szczegółowe wyniki mówią same za siebie:

▪️ 40,9% uczniów uzyskało wyróżnienie „Très Bien” (bardzo dobrze), a spośród nich 13,63% otrzymało gratulacje komisji egzaminacyjnej – to niezwykłe osiągnięcie!

▪️ 29,54% uczniów otrzymało ocenę dobrą.

▪️ 29,54% uzyskało ocenę dostateczną.

W tym roku sukces ten został również uhonorowany prestiżowymi wyróżnieniami: dwóch naszych uczniów otrzymało stypendia France Excellence Major, będące wyrazem uznania dla ich wyjątkowych osiągnięć w nauce.

Aby zwieńczyć ten pełen sukcesów rok, ambasador Francji w Polsce, Étienne de Poncins, przyjął naszych maturzystów w Rezydencji Francji 26 czerwca. Osobiście pogratulował im znakomitych wyników egzaminów maturalnych.

Gratulujemy wszystkim naszym maturzystom za ich ciężką pracę i determinację!

Życzymy im dalszych sukcesów i wszystkiego najlepszego na przyszłej drodze zawodowej.

Przywiązujemy do rekrutacji szczególną wagę i poszukujemy pracowników o uznanych kwalifikacjach, dynamicznych i zmotywowanych, potrafiących pracować w zespole w wymagającym otoczeniu.

Pielęgniarz(ka) szkolny(a) w gimnazjum i liceum w pełnym wymiarze czasu pracy (= 40 godz. tygodniowo). Zatrudnienie od 1 września 2025.

Podlegając Dyrektorowi placówki, będzie on(a) działać w ścisłej współpracy z nauczycielami szkoły podstawowej, z pracownikami administracji i służbami medycznymi Ambasady Francji i miasta Warszawy.

Oczekiwania względem kandydata(tki) :

Kandydat/ka musi legitymować się dyplomem i posiadać doświadczenie na podobnym stanowisku we Francji lub poza Francją.

Pomoc przedszkolna w pełnym wymiarze czasu pracy (= 40 godz. tygodniowo). Zatrudnienie od 1 wrzesnia 2025.

Pracownik/ca będzie odpowiedzialny/a za animację edukacyjną, dbanie o higienę i opiekę nad dziećmi w oddziałach przedszkolnych.

Kandydaci/tki winni/y zwrócić szczególną uwagę na specyficzny profil uczniów, przyjmowanych do przedszkola: muszą wykazać się wykształceniem i/lub doświadczeniem zawodowym, świadczącym o dobrej znajomości pracy z bardzo małymi dziećmi.

Mile widziane osoby dyskretne, skuteczne w pracy, wykazujące inicjatywę i komunikatywne.

Znajomość języka francuskiego będzie atutem.

Wymiar czasu pracy: 40 godzin tygodniowo.

Jak kandydować ?

Kandydaci/tki proszeni/one są o składanie dossier poprzez platformę elektroniczną AEFE Talents, gdzie również zamieszczone jest ogłoszenie; link do platformy: https://talents.aefe.fr/fr/annonces 

Dossier powinno zawierać:

Kompletne dossier prosimy przysyłać poprzez platformę Talents: https://talents.aefe.fr/fr/annonces do środy 20 sierpnia 2025.

Od 12 do 16 maja 10 naszych uczniów z zajęć tanecznych UNSS z LFV wzięło udział w 4 edycji wydarzenia UNSS AEFE w Sousse w Tunezji. Wraz z 10 innymi delegacjami przeżyli pięć intensywnych dni tańca i dzielenia się.

Podróż była naznaczona kilkoma atrakcjami. Wyzwanie choreograficzne polegało na tym, że każda delegacja zaprezentowała oryginalną kreację na temat wydarzenia. To właśnie na tym wydarzeniu nasza uczennica Aziza znakomicie ukończyła szkolenie jako młody sędzia tańca UNSS na poziomie akademickim, po ponad piętnastu godzinach ciężkiej pracy i koncentracji.

Taniec dzielenia się, stworzony i przećwiczony na miejscu z profesjonalnymi artystami, również zachęcał do spotkań i wymiany między zespołami. Wreszcie, muzeum choreograficzne na temat „Zwyczaje w kostiumie” podkreśliło bogate tradycje odzieżowe każdego z uczestniczących krajów. Mathilde zaprezentowała swój wspaniały tradycyjny polski strój, wykonany w ramach projektu „Podziel się tańcem”. Dzięki tej wspaniałej łowickiej sukni, wykonanej w rekordowym czasie (85 godzin pracy i dwie nieprzespane noce!), nasza delegacja wywołała sensację!

Wielkie brawa dla wszystkich uczestników!

Aby dowiedzieć się więcej o tej przygodzie i usłyszeć, co mają do powiedzenia nasze dwie uczennice, zapraszamy do wysłuchania ekskluzywnych wywiadów z Azizą i Mathilde bezpośrednio na szkolnym koncie na Instagramie!

https://www.instagram.com/p/DKrXMzIsBTc

https://www.instagram.com/p/DK9kb-gMTKI

https://www.instagram.com/p/DLC02yuNVjS/

W czwartek 29 maja o godzinie 19:00 w naszej placówce rozbrzmiewały echa 7. edycji Nocy Teatru! W tym roku atmosfera była utrzymana w klimacie kryminału, z trzema porywającymi dochodzeniami policyjnymi wystawionymi na scenie przez naszych młodych aktorów.

Aby zrealizować ten wielki projekt, kluczowa była faza starannych przygotowań. Najpierw trzeba było wspólnie zastanowić się, jaką rolę każdy chciałby i mógłby odegrać. Następnie sporządzono wyczerpującą listę niezbędnych rekwizytów i kostiumów, aby umożliwić pełne zanurzenie w świat sztuk teatralnych. Przed feriami wielkanocnymi uczniowie zaczęli przynosić osobiste przedmioty – detektywistyczne czapki, czerwone buty, małe notatniki, lupy, kowbojskie kapelusze, lampy – i stopniowo wszystkie niezbędne akcesoria zostały zebrane.

Równolegle z gromadzeniem rekwizytów rozpoczęły się inscenizacje, organizowane w grupach, po tym jak uczniowie nauczyli się swoich kwestii na pamięć. Tempo prób następnie przyspieszyło, aby dopracować każdy występ. Kolejnym kluczowym etapem była dekoracja dużej części szkoły: tajemnicze ślady stóp, plakaty detektywistyczne i policyjne ozdobiły ściany, ostatecznie przekształcając hol w prawdziwe wejście do teatru, wprowadzając widzów w atmosferę już od samego początku.

W ramach projektu literackiego klasy CPA, CP/CE1 i CE1B najpierw przeczytały i przestudiowały te intrygi na lekcjach. Na scenie z niezwykłym talentem przeprowadziły dochodzenia i rozwiązały najbardziej skomplikowane sprawy! Po raz drugi do przygody dołączyła grupa CM1, z entuzjazmem prezentując sztukę „Ukradziony cukierek”.

Poniesieni brawami i okrzykami licznie zgromadzonych rodziców, nasi uczniowie, pełni ekscytacji, zagrali perfekcyjnie. Jesteśmy niezwykle dumni z wykonanej pracy i dojrzałości, jaką wykazali się, pokonując swój strach i oferując widowisko wysokiej jakości!

Brawo dla wszystkich naszych początkujących artystów!

W sobotę 24 maja Liceum Francuskie w Warszawie wibrowało w rytmie zrównoważonego rozwoju dzięki dniu pełnemu ekologicznych warsztatów i odkryć. Wydarzenie zostało zorganizowane przy okazji odbywającego się na ulicy Francuskiej „Święta Saskiej Kępy”, wspólnej inicjatywy PROM i Urzędu Dzielnicy Praga Południe. Szereg działań, zorganizowanych przez kolektyw Varsauvons La Planète i naszych nauczycieli, zaprosił młodych i starszych do praktycznego zaangażowania się w ochronę środowiska.

Festiwal był okazją do odkrycia i wzięcia udziału w szerokiej gamie inicjatyw. Punktem kulminacyjnym była oficjalna inauguracja „Recyclerie„, nowej przestrzeni poświęconej gospodarce o obiegu zamkniętym, której towarzyszyło tworzenie kolorowych znaczników na koszach do sortowania, przekształcających recykling w sztukę.

Uczestnicy mogli również skorzystać z warsztatu naprawy rowerów, zachęcającego do zielonej mobilności i recyklingu, dając rowerom drugie życie. Wielkim sukcesem okazała się również sprzedaż używanych książek, zachęcająca do czytania przy jednoczesnym ograniczeniu ilości odpadów.

Aby wspierać bioróżnorodność i zachęcać do zrównoważonych praktyk ogrodniczych, zorganizowano warsztaty tworzenia oyas (ekologicznych systemów nawadniania) i domków dla owadów. Sadzonki warzyw zachęciły wszystkich do włożenia rąk w glebę i zrozumienia cyklu życia roślin, od nasionka do talerza.

Wyprzedaż garażowa dała przedmiotom drugie życie i zmniejszyła konsumpcję, a zabawne i edukacyjne poszukiwanie skarbów podniosło świadomość ekologiczną w zabawny i interaktywny sposób.

To było satysfakcjonujące popołudnie, podnoszące świadomość ekologiczną i jednocześnie świetna zabawa. Ogromne podziękowania należą się wszystkim uczestnikom, a także uczniom, rodzicom i nauczycielom, dzięki którym Festiwal Zrównoważonego Rozwoju okazał się takim sukcesem!

Od 5 do 9 maja uczniowie klas Seconde i Première zapisani na kurs DNL-SVT wyruszyli na niezapomnianą wycieczkę do Londynu! Cel tej wycieczki był podwójny: odkryć bogactwo angielskiej historii i kultury, jednocześnie zwiedzając kilka fascynujących muzeów naukowych.

Program został zaprojektowany tak, aby był zarówno wzbogacający, jak i zróżnicowany, łącząc odkrywanie kultury i eksplorację naukową. Uczniowie odbyli rejs po Tamizie, odwiedzili Pałac Buckingham, a nawet wzięli udział w paradzie z okazji Dnia Zwycięstwa w Europie (VE Day).

Muzeum Historii Naturalnej zafascynowało odwiedzających swoimi imponującymi zbiorami, podczas gdy Muzeum Docklands zapewniło możliwość poznania historii londyńskiego portu i doków. Wycieczka obejmowała również wizytę na legendarnym stadionie Wembley, wycieczkę do Camden Market i wizytę w Greenwich.

Wycieczka była fantastyczną okazją dla naszych uczniów, aby połączyć naukę o życiu i nauce z kulturowym i historycznym zanurzeniem, dając im prawdziwe i niezapomniane doświadczenie na resztę ich szkolnej kariery!

W dniach 8 i 22 maja, w ramach projektu „Les petits scientifiques” i wymiany międzyklasowej, uczniowie CE2 mieli zaszczyt gościć w swoich klasach pana Jean-Paula Santasouka, nauczyciela z gimnazjum. Te sesje naukowe były prawdziwym zanurzeniem w świecie wiedzy naukowej.

Głównym celem było umożliwienie uczniom CE2 bezpośredniego kontaktu z naukowcem i omówienia z nim podstaw podejścia naukowego. Pan Santasouk rozpoczął swoją prelekcję, czerpiąc inspirację z dziecięcej powieści detektywistycznej. Uczniowie zostali poproszeni o znalezienie wskazówek, wysunięcie hipotez i ich weryfikację, tworząc konkretne powiązanie między dochodzeniem policyjnym a rygorem naukowym.

Młodzi naukowcy dowiedzieli się również o sprzęcie powszechnie używanym w nauce, w tym o jego konkretnych funkcjach i środkach ostrożności, które należy zachować, w szczególności o tym, co należy nosić podczas pracy z różnymi substancjami. Następnie mieli okazję zobaczyć i dotknąć wielu podstawowych narzędzi używanych w eksperymentach naukowych, w tym skalpeli, wag elektronicznych, kolb Erlenmeyera, mikroskopów i szklanych szkiełek.

Sesje te obejmowały również „plogging”, ekologiczną aktywność, która łączy sport i zbieranie śmieci, podnosząc świadomość uczniów na temat potrzeby ochrony środowiska.

Następnie, uczniowie CE2 zajęli się kwestią powietrza. Korzystając z różnych praktycznych eksperymentów, zbadali i znaleźli odpowiedzi na następujące fundamentalne pytania:

Wszystkie te eksperymenty udowodniły w zabawny i eksperymentalny sposób, że powietrze jest rzeczywiście materią. Te dwie sesje naprawdę zafascynowały naszych uczniów CE2, dając im niezapomniane, praktyczne doświadczenie nauki.

W dniach 19-23 maja szkoła École Française du Caucase – EFC w Tbilisi miała zaszczyt gościć Igrzyska ZECO – AEFE, zawody sportowe i kulturowe, które zgromadziły 10 delegacji szkolnych z całego regionu. Nasza szóstka reprezentantów LFV, Mathis, Alma, Diego, Blanka, Gustav i Konstantina, z determinacją i sportową postawą reprezentowała barwy naszej szkoły.

Wydarzenie rozpoczęło się ceremonią otwarcia, która zainaugurowała tydzień poświęcony sportowi, kulturze i rozrywce. Następnego dnia czwartoklasiści rywalizowali w pięciu różnych dyscyplinach sportowych: szermierce, strzelectwie sportowym, rugby flagowym, padlu i triathlonie, wystawiając na próbę swoją zwinność, precyzję i wytrzymałość.

Oprócz wydarzeń sportowych, Igrzyska ZECO były dla naszych uczniów okazją do odkrycia miasta Tbilisi i jego bogactwa kulturowego. Mogli również nawiązać przyjaźnie z kolegami z innych uczestniczących szkół, dzieląc się chwilami serdeczności i wymiany opartej na języku francuskim i wspólnych wartościach sportowych.

Tydzień zakończył się ceremonią zamknięcia, podczas której świętowano osiągnięcia sportowe uczestników i ducha koleżeństwa, który panował podczas zawodów. Pod koniec pełnego emocji tygodnia, Liceum Jean Renoir Deutsch-französische Schule w Monachium zwyciężyło drugi rok z rzędu. Liceum Francuskie Victor Hugo w Frankfurcie zajęło drugie miejsce, a trzeci stopień podium przypadł trzem szkołom: Liceum Francuskie Miedzynarodowe Simone Veil w Düsseldorfie, Liceum Francuskie w Zurychu i Liceum Francuskie w Pradze. Wszystkie szkoły wyróżniły się zaangażowaniem, duchem koleżeństwa, grą fair play i szacunkiem dla wartości wyznawanych przez AEFE i sport szkolny.

Uczniowie LFV opuścili Tbilisi z sercami pełnymi niezapomnianych wspomnień i satysfakcją, że godnie reprezentowali swoją szkołę. Chcielibyśmy serdecznie pogratulować naszej szóstce sportowców za ich zaangażowanie, talent sportowy i ducha zespołu!

Chcielibyśmy również podziękować firmie „Lilou” za piękne stroje, które podarowała naszej drużynie. Dzięki Waszemu wsparciu nasi uczniowie dumnie nosili barwy LFV.

Udział Lycée Français de Varsovie w Igrzyskach ZECO, rok po roku, jest kolejnym dowodem niezachwianego zaangażowania naszej szkoły w sport szkolny i wartości AEFE, po już znaczącym udziale w Zurychu w 2024 roku.

Liceum Francuskie w Warszawie po raz kolejny udowodniło swoje zaangażowanie w obowiązek pamięci poprzez udział w corocznej akcji „Żonkile”. Inicjatywa ta, głęboko zakorzeniona w polskiej historii, upamiętnia bohaterskie powstanie w getcie warszawskim.

Jak co roku, Liceum Francuskie w Warszawie i jego społeczność szkolna połączyły siły, aby symbolicznie wesprzeć obchody powstania w getcie poprzez zakup żonkili, symboli pamięci. Gest ten utrwala pamięć o tych, którzy dzielnie walczyli i potwierdza zaangażowanie szkoły w obowiązek pamięci.

Edukacyjne przedsięwzięcia również wzbogaciły naukę o tym historycznym wydarzeniu. Studenci Terminale wzięli udział w znaczącym marszu przez centrum Warszawy, podążając śladami Marka Edelmana, ostatniego dowódcy powstania. To zanurzenie w przeszłości nadało konkretny wymiar lekturze jego najważniejszego dzieła „Zdążyć przed Panem Bogiem”.

Uczniowie klasy 5e wzięli również udział w przejmującym przedstawieniu teatralnym w Teatrze Lalka. Sztuka poruszała kluczowe tematy wykluczenia i wsparcia osób niepełnosprawnych, oferując zarówno historyczne, jak i współczesne spojrzenie na te kwestie. Obecność odtwórcy głównej roli, Daniela Krajewskiego, który sam ma zespół Downa i pochodzi z rodziny zaangażowanej w dialog polsko-żydowski, wzbogaciła dyskusję na temat tolerancji i akceptacji innych.

Poprzez te różnorodne działania LFV kontynuuje swoje zaangażowanie w przekazywanie pamięci i promowanie wartości tolerancji wśród młodszych pokoleń. Kampania „Żonkile” pozostaje punktem kulminacyjnym roku szkolnego, przypominając nam o znaczeniu pamięci w budowaniu bardziej oświeconej przyszłości.