Z ogromną dumą ogłaszamy wyjątkowe wyniki naszych uczniów w egzaminach maturalnych w 2025 roku! Po raz kolejny nasza szkoła osiągnęła 100% zdawalności, potwierdzając doskonałość kształcenia w Lycée Français de Varsovie.
Nie tylko wszyscy nasi uczniowie uzyskali dyplom, ale przeważająca większość z nich uzyskała wyróżnienie: 93,61% naszych maturzystów otrzymało wyróżnienie! Szczegółowe wyniki mówią same za siebie:
▪️ 40,9% uczniów uzyskało wyróżnienie „Très Bien” (bardzo dobrze), a spośród nich 13,63% otrzymało gratulacje komisji egzaminacyjnej – to niezwykłe osiągnięcie!
▪️ 29,54% uczniów otrzymało ocenę dobrą.
▪️ 29,54% uzyskało ocenę dostateczną.
W tym roku sukces ten został również uhonorowany prestiżowymi wyróżnieniami: dwóch naszych uczniów otrzymało stypendia France Excellence Major, będące wyrazem uznania dla ich wyjątkowych osiągnięć w nauce.
Aby zwieńczyć ten pełen sukcesów rok, ambasador Francji w Polsce, Étienne de Poncins, przyjął naszych maturzystów w Rezydencji Francji 26 czerwca. Osobiście pogratulował im znakomitych wyników egzaminów maturalnych.
Gratulujemy wszystkim naszym maturzystom za ich ciężką pracę i determinację!
Życzymy im dalszych sukcesów i wszystkiego najlepszego na przyszłej drodze zawodowej.
Przywiązujemy do rekrutacji szczególną wagę i poszukujemy pracowników o uznanych kwalifikacjach, dynamicznych i zmotywowanych, potrafiących pracować w zespole w wymagającym otoczeniu.
Podlegając Dyrektorowi placówki, będzie on(a) działać w ścisłej współpracy z nauczycielami szkoły podstawowej, z pracownikami administracji i służbami medycznymi Ambasady Francji i miasta Warszawy.
Oczekiwania względem kandydata(tki) :
Kandydat/ka musi legitymować się dyplomem i posiadać doświadczenie na podobnym stanowisku we Francji lub poza Francją.
Pracownik/ca będzie odpowiedzialny/a za animację edukacyjną, dbanie o higienę i opiekę nad dziećmi w oddziałach przedszkolnych.
Kandydaci/tki winni/y zwrócić szczególną uwagę na specyficzny profil uczniów, przyjmowanych do przedszkola: muszą wykazać się wykształceniem i/lub doświadczeniem zawodowym, świadczącym o dobrej znajomości pracy z bardzo małymi dziećmi.
Mile widziane osoby dyskretne, skuteczne w pracy, wykazujące inicjatywę i komunikatywne.
Znajomość języka francuskiego będzie atutem.
Wymiar czasu pracy: 40 godzin tygodniowo.
Jak kandydować ?
Kandydaci/tki proszeni/one są o składanie dossier poprzez platformę elektroniczną AEFE Talents, gdzie również zamieszczone jest ogłoszenie; link do platformy: https://talents.aefe.fr/fr/annonces
Dossier powinno zawierać:
Kompletne dossier prosimy przysyłać poprzez platformę Talents: https://talents.aefe.fr/fr/annonces do środy 20 sierpnia 2025.
Od 12 do 16 maja 10 naszych uczniów z zajęć tanecznych UNSS z LFV wzięło udział w 4 edycji wydarzenia UNSS AEFE w Sousse w Tunezji. Wraz z 10 innymi delegacjami przeżyli pięć intensywnych dni tańca i dzielenia się.
Podróż była naznaczona kilkoma atrakcjami. Wyzwanie choreograficzne polegało na tym, że każda delegacja zaprezentowała oryginalną kreację na temat wydarzenia. To właśnie na tym wydarzeniu nasza uczennica Aziza znakomicie ukończyła szkolenie jako młody sędzia tańca UNSS na poziomie akademickim, po ponad piętnastu godzinach ciężkiej pracy i koncentracji.
Taniec dzielenia się, stworzony i przećwiczony na miejscu z profesjonalnymi artystami, również zachęcał do spotkań i wymiany między zespołami. Wreszcie, muzeum choreograficzne na temat „Zwyczaje w kostiumie” podkreśliło bogate tradycje odzieżowe każdego z uczestniczących krajów. Mathilde zaprezentowała swój wspaniały tradycyjny polski strój, wykonany w ramach projektu „Podziel się tańcem”. Dzięki tej wspaniałej łowickiej sukni, wykonanej w rekordowym czasie (85 godzin pracy i dwie nieprzespane noce!), nasza delegacja wywołała sensację!
Wielkie brawa dla wszystkich uczestników!
Aby dowiedzieć się więcej o tej przygodzie i usłyszeć, co mają do powiedzenia nasze dwie uczennice, zapraszamy do wysłuchania ekskluzywnych wywiadów z Azizą i Mathilde bezpośrednio na szkolnym koncie na Instagramie!
https://www.instagram.com/p/DKrXMzIsBTc
https://www.instagram.com/p/DK9kb-gMTKI
https://www.instagram.com/p/DLC02yuNVjS/
W czwartek 29 maja o godzinie 19:00 w naszej placówce rozbrzmiewały echa 7. edycji Nocy Teatru! W tym roku atmosfera była utrzymana w klimacie kryminału, z trzema porywającymi dochodzeniami policyjnymi wystawionymi na scenie przez naszych młodych aktorów.
Aby zrealizować ten wielki projekt, kluczowa była faza starannych przygotowań. Najpierw trzeba było wspólnie zastanowić się, jaką rolę każdy chciałby i mógłby odegrać. Następnie sporządzono wyczerpującą listę niezbędnych rekwizytów i kostiumów, aby umożliwić pełne zanurzenie w świat sztuk teatralnych. Przed feriami wielkanocnymi uczniowie zaczęli przynosić osobiste przedmioty – detektywistyczne czapki, czerwone buty, małe notatniki, lupy, kowbojskie kapelusze, lampy – i stopniowo wszystkie niezbędne akcesoria zostały zebrane.
Równolegle z gromadzeniem rekwizytów rozpoczęły się inscenizacje, organizowane w grupach, po tym jak uczniowie nauczyli się swoich kwestii na pamięć. Tempo prób następnie przyspieszyło, aby dopracować każdy występ. Kolejnym kluczowym etapem była dekoracja dużej części szkoły: tajemnicze ślady stóp, plakaty detektywistyczne i policyjne ozdobiły ściany, ostatecznie przekształcając hol w prawdziwe wejście do teatru, wprowadzając widzów w atmosferę już od samego początku.
W ramach projektu literackiego klasy CPA, CP/CE1 i CE1B najpierw przeczytały i przestudiowały te intrygi na lekcjach. Na scenie z niezwykłym talentem przeprowadziły dochodzenia i rozwiązały najbardziej skomplikowane sprawy! Po raz drugi do przygody dołączyła grupa CM1, z entuzjazmem prezentując sztukę „Ukradziony cukierek”.
Poniesieni brawami i okrzykami licznie zgromadzonych rodziców, nasi uczniowie, pełni ekscytacji, zagrali perfekcyjnie. Jesteśmy niezwykle dumni z wykonanej pracy i dojrzałości, jaką wykazali się, pokonując swój strach i oferując widowisko wysokiej jakości!
Brawo dla wszystkich naszych początkujących artystów!
W sobotę 24 maja Liceum Francuskie w Warszawie wibrowało w rytmie zrównoważonego rozwoju dzięki dniu pełnemu ekologicznych warsztatów i odkryć. Wydarzenie zostało zorganizowane przy okazji odbywającego się na ulicy Francuskiej „Święta Saskiej Kępy”, wspólnej inicjatywy PROM i Urzędu Dzielnicy Praga Południe. Szereg działań, zorganizowanych przez kolektyw Varsauvons La Planète i naszych nauczycieli, zaprosił młodych i starszych do praktycznego zaangażowania się w ochronę środowiska.
Festiwal był okazją do odkrycia i wzięcia udziału w szerokiej gamie inicjatyw. Punktem kulminacyjnym była oficjalna inauguracja „Recyclerie„, nowej przestrzeni poświęconej gospodarce o obiegu zamkniętym, której towarzyszyło tworzenie kolorowych znaczników na koszach do sortowania, przekształcających recykling w sztukę.
Uczestnicy mogli również skorzystać z warsztatu naprawy rowerów, zachęcającego do zielonej mobilności i recyklingu, dając rowerom drugie życie. Wielkim sukcesem okazała się również sprzedaż używanych książek, zachęcająca do czytania przy jednoczesnym ograniczeniu ilości odpadów.
Aby wspierać bioróżnorodność i zachęcać do zrównoważonych praktyk ogrodniczych, zorganizowano warsztaty tworzenia oyas (ekologicznych systemów nawadniania) i domków dla owadów. Sadzonki warzyw zachęciły wszystkich do włożenia rąk w glebę i zrozumienia cyklu życia roślin, od nasionka do talerza.
Wyprzedaż garażowa dała przedmiotom drugie życie i zmniejszyła konsumpcję, a zabawne i edukacyjne poszukiwanie skarbów podniosło świadomość ekologiczną w zabawny i interaktywny sposób.
To było satysfakcjonujące popołudnie, podnoszące świadomość ekologiczną i jednocześnie świetna zabawa. Ogromne podziękowania należą się wszystkim uczestnikom, a także uczniom, rodzicom i nauczycielom, dzięki którym Festiwal Zrównoważonego Rozwoju okazał się takim sukcesem!
Od 5 do 9 maja uczniowie klas Seconde i Première zapisani na kurs DNL-SVT wyruszyli na niezapomnianą wycieczkę do Londynu! Cel tej wycieczki był podwójny: odkryć bogactwo angielskiej historii i kultury, jednocześnie zwiedzając kilka fascynujących muzeów naukowych.
Program został zaprojektowany tak, aby był zarówno wzbogacający, jak i zróżnicowany, łącząc odkrywanie kultury i eksplorację naukową. Uczniowie odbyli rejs po Tamizie, odwiedzili Pałac Buckingham, a nawet wzięli udział w paradzie z okazji Dnia Zwycięstwa w Europie (VE Day).
Muzeum Historii Naturalnej zafascynowało odwiedzających swoimi imponującymi zbiorami, podczas gdy Muzeum Docklands zapewniło możliwość poznania historii londyńskiego portu i doków. Wycieczka obejmowała również wizytę na legendarnym stadionie Wembley, wycieczkę do Camden Market i wizytę w Greenwich.
Wycieczka była fantastyczną okazją dla naszych uczniów, aby połączyć naukę o życiu i nauce z kulturowym i historycznym zanurzeniem, dając im prawdziwe i niezapomniane doświadczenie na resztę ich szkolnej kariery!
W dniach 8 i 22 maja, w ramach projektu „Les petits scientifiques” i wymiany międzyklasowej, uczniowie CE2 mieli zaszczyt gościć w swoich klasach pana Jean-Paula Santasouka, nauczyciela z gimnazjum. Te sesje naukowe były prawdziwym zanurzeniem w świecie wiedzy naukowej.
Głównym celem było umożliwienie uczniom CE2 bezpośredniego kontaktu z naukowcem i omówienia z nim podstaw podejścia naukowego. Pan Santasouk rozpoczął swoją prelekcję, czerpiąc inspirację z dziecięcej powieści detektywistycznej. Uczniowie zostali poproszeni o znalezienie wskazówek, wysunięcie hipotez i ich weryfikację, tworząc konkretne powiązanie między dochodzeniem policyjnym a rygorem naukowym.
Młodzi naukowcy dowiedzieli się również o sprzęcie powszechnie używanym w nauce, w tym o jego konkretnych funkcjach i środkach ostrożności, które należy zachować, w szczególności o tym, co należy nosić podczas pracy z różnymi substancjami. Następnie mieli okazję zobaczyć i dotknąć wielu podstawowych narzędzi używanych w eksperymentach naukowych, w tym skalpeli, wag elektronicznych, kolb Erlenmeyera, mikroskopów i szklanych szkiełek.
Sesje te obejmowały również „plogging”, ekologiczną aktywność, która łączy sport i zbieranie śmieci, podnosząc świadomość uczniów na temat potrzeby ochrony środowiska.
Następnie, uczniowie CE2 zajęli się kwestią powietrza. Korzystając z różnych praktycznych eksperymentów, zbadali i znaleźli odpowiedzi na następujące fundamentalne pytania:
Wszystkie te eksperymenty udowodniły w zabawny i eksperymentalny sposób, że powietrze jest rzeczywiście materią. Te dwie sesje naprawdę zafascynowały naszych uczniów CE2, dając im niezapomniane, praktyczne doświadczenie nauki.
W dniach 19-23 maja szkoła École Française du Caucase – EFC w Tbilisi miała zaszczyt gościć Igrzyska ZECO – AEFE, zawody sportowe i kulturowe, które zgromadziły 10 delegacji szkolnych z całego regionu. Nasza szóstka reprezentantów LFV, Mathis, Alma, Diego, Blanka, Gustav i Konstantina, z determinacją i sportową postawą reprezentowała barwy naszej szkoły.
Wydarzenie rozpoczęło się ceremonią otwarcia, która zainaugurowała tydzień poświęcony sportowi, kulturze i rozrywce. Następnego dnia czwartoklasiści rywalizowali w pięciu różnych dyscyplinach sportowych: szermierce, strzelectwie sportowym, rugby flagowym, padlu i triathlonie, wystawiając na próbę swoją zwinność, precyzję i wytrzymałość.
Oprócz wydarzeń sportowych, Igrzyska ZECO były dla naszych uczniów okazją do odkrycia miasta Tbilisi i jego bogactwa kulturowego. Mogli również nawiązać przyjaźnie z kolegami z innych uczestniczących szkół, dzieląc się chwilami serdeczności i wymiany opartej na języku francuskim i wspólnych wartościach sportowych.
Tydzień zakończył się ceremonią zamknięcia, podczas której świętowano osiągnięcia sportowe uczestników i ducha koleżeństwa, który panował podczas zawodów. Pod koniec pełnego emocji tygodnia, Liceum Jean Renoir Deutsch-französische Schule w Monachium zwyciężyło drugi rok z rzędu. Liceum Francuskie Victor Hugo w Frankfurcie zajęło drugie miejsce, a trzeci stopień podium przypadł trzem szkołom: Liceum Francuskie Miedzynarodowe Simone Veil w Düsseldorfie, Liceum Francuskie w Zurychu i Liceum Francuskie w Pradze. Wszystkie szkoły wyróżniły się zaangażowaniem, duchem koleżeństwa, grą fair play i szacunkiem dla wartości wyznawanych przez AEFE i sport szkolny.
Uczniowie LFV opuścili Tbilisi z sercami pełnymi niezapomnianych wspomnień i satysfakcją, że godnie reprezentowali swoją szkołę. Chcielibyśmy serdecznie pogratulować naszej szóstce sportowców za ich zaangażowanie, talent sportowy i ducha zespołu!
Chcielibyśmy również podziękować firmie „Lilou” za piękne stroje, które podarowała naszej drużynie. Dzięki Waszemu wsparciu nasi uczniowie dumnie nosili barwy LFV.
Udział Lycée Français de Varsovie w Igrzyskach ZECO, rok po roku, jest kolejnym dowodem niezachwianego zaangażowania naszej szkoły w sport szkolny i wartości AEFE, po już znaczącym udziale w Zurychu w 2024 roku.
Liceum Francuskie w Warszawie po raz kolejny udowodniło swoje zaangażowanie w obowiązek pamięci poprzez udział w corocznej akcji „Żonkile”. Inicjatywa ta, głęboko zakorzeniona w polskiej historii, upamiętnia bohaterskie powstanie w getcie warszawskim.
Jak co roku, Liceum Francuskie w Warszawie i jego społeczność szkolna połączyły siły, aby symbolicznie wesprzeć obchody powstania w getcie poprzez zakup żonkili, symboli pamięci. Gest ten utrwala pamięć o tych, którzy dzielnie walczyli i potwierdza zaangażowanie szkoły w obowiązek pamięci.
Edukacyjne przedsięwzięcia również wzbogaciły naukę o tym historycznym wydarzeniu. Studenci Terminale wzięli udział w znaczącym marszu przez centrum Warszawy, podążając śladami Marka Edelmana, ostatniego dowódcy powstania. To zanurzenie w przeszłości nadało konkretny wymiar lekturze jego najważniejszego dzieła „Zdążyć przed Panem Bogiem”.
Uczniowie klasy 5e wzięli również udział w przejmującym przedstawieniu teatralnym w Teatrze Lalka. Sztuka poruszała kluczowe tematy wykluczenia i wsparcia osób niepełnosprawnych, oferując zarówno historyczne, jak i współczesne spojrzenie na te kwestie. Obecność odtwórcy głównej roli, Daniela Krajewskiego, który sam ma zespół Downa i pochodzi z rodziny zaangażowanej w dialog polsko-żydowski, wzbogaciła dyskusję na temat tolerancji i akceptacji innych.
Poprzez te różnorodne działania LFV kontynuuje swoje zaangażowanie w przekazywanie pamięci i promowanie wartości tolerancji wśród młodszych pokoleń. Kampania „Żonkile” pozostaje punktem kulminacyjnym roku szkolnego, przypominając nam o znaczeniu pamięci w budowaniu bardziej oświeconej przyszłości.
18 marca około dwudziestu uczniów z Lycée Français de Varsovie wyruszyło do Berlina, aby wziąć udział w europejskim doświadczeniu. Drugi Europarlament odbył się w Liceum Francuskim w Berlinie w dniach 19-21 marca. Po raz drugi nasi uczniowie mieli wyjątkową okazję wcielić się w rolę posłów do Parlamentu Europejskiego, pełniąc tę funkcję podczas procesów legislacyjnych regulujących przyjmowanie dyrektyw europejskich.
Podczas tych trzech intensywnych dni debaty były ożywione, negocjacje czasami trudne, konsensus trudny do osiągnięcia, a przemówienia pełne pasji. Wszystko to odbywało się pod czujnym okiem przewodniczących komisji, którzy byli odpowiedzialni za zapewnienie sprawnego przebiegu dyskusji. Warto podkreślić niezwykłe zaangażowanie uczniów Terminale, którzy znakomicie wcielili się w role liderów na czele tych komisji. Ich zaangażowanie będzie niewątpliwie wzorem dla uczniów Première, którzy będą mieli okazję zająć te stanowiska w przyszłym roku.
W towarzystwie delegacji z niemieckiej szkoły Willy Brandt w Warszawie i Liceum Żmichowskiej w Warszawie, nasi uczniowie doświadczyli całkowitego zanurzenia w prawdziwie międzynarodowej atmosferze. Mieszały się języki i nawiązywały przyjaźnie z uczniami ze szkół AEFE z całego świata. Nawet przeszkody logistyczne nie były w stanie osłabić ich entuzjazmu i motywacji.
Opiekunowie, pani Stazewska Kemajou i pan Graslin, będą mile wspominać tę niezapomnianą grupę. W każdym momencie uczniowie wykazywali się wielką dojrzałością i powagą, ale także radością życia i wielkim poczuciem wspólnoty! Od ekscytujących gier laserowych po koncert punkrockowy, integracyjny grill i gry na świeżym powietrzu, wspólne doświadczenie było bogate i pełne emocji.
Chociaż twarze w drodze powrotnej były naznaczone zmęczeniem, nie ma wątpliwości, że powołania narodziły się w Berlinie i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak rozkwitną jeszcze bardziej w przyszłym roku!
Klasa CM2A doświadczyła prawdziwie wzbogacającego doświadczenia obywatelskiego, biorąc aktywny udział w 28. edycji Parlamentu Dziecięcego. Inicjatywa ta, zorganizowana przez Parlament Narodowy we współpracy z francuskim Ministerstwem Edukacji i AEFE, oferuje uczniom CM2 praktyczne zanurzenie się w procesie legislacyjnym i podstawowych zasadach demokracji.
Tegorocznym tematem przewodnim była ochrona oceanów, ze szczególnym naciskiem na walkę z zanieczyszczeniem mórz. Mając na uwadze tę kluczową kwestię, uczniowie CM2A przyjęli poważne i kreatywne podejście do opracowania projektu ustawy mającej na celu znalezienie praktycznych rozwiązań tego poważnego wyzwania środowiskowego.
Mimo że ich propozycja nie znalazła się początkowo na liście w procesie selekcji, zaangażowanie i determinacja uczniów nigdy nie osłabły. Kontynuowali pilną pracę, dopracowując swój projekt z pomocą nauczyciela. Ich wytrwałość została nagrodzona wyjątkową wideokonferencją z posłem do Parlamentu Europejskiego dla obywateli francuskich mieszkających poza Francją.
To wirtualne spotkanie było uprzywilejowanym momentem wymiany i dzielenia się. Studenci mieli okazję zaprezentować sfinalizowany projekt ustawy przedstawicielowi narodu, który okazał szczere zainteresowanie ich przemyśleniami i zaangażowaniem. Ta bezpośrednia interakcja z ustawodawcą niewątpliwie odcisnęła na nich swoje piętno i wzmocniła ich zrozumienie roli instytucji demokratycznych.
Przypominamy, że Parlament Dziecięcy to zakrojona na szeroką skalę operacja edukacyjna, która pozwala uczniom CM2 wcielić się w rolę ustawodawców. Pod kierunkiem swoich nauczycieli są oni zapraszani do debatowania, formułowania pomysłów i przygotowywania projektów ustaw dotyczących aktualnych kwestii. Proces ten daje im pierwsze praktyczne doświadczenie demokratycznej debaty i roli posła do parlamentu.
W edycji 2024-2025 uczestniczące klasy mogły skorzystać z bogatego pakietu edukacyjnego zapewnionego przez Parlament Narodowy, w tym materiałów informacyjnych na temat instytucji, zabawnych komiksów i dostosowanych zestawów dydaktycznych.
Chociaż projekt ustawy klasy CM2A nie został wybrany do jury krajowego w dniu 29 kwietnia 2025 r., ich podróż i spotkanie z Posłem do Parlamentu Europejskiego świadczą o ich obywatelskim zaangażowaniu i bogactwie tego doświadczenia. Jesteśmy szczególnie dumni z ich zaangażowania i chęci przyczynienia się do ochrony naszej planety. Ich udział w Parlamencie Dziecięcym będzie niewątpliwie niezapomnianą lekcją obywatelską dla tych młodych obywateli.
Szkoła na Sadybie miała przyjemność gościć pana Michała Malinowskiego, pasjonata opowieści i kustosza muzeum bajek MuBaBaO, w ramach inicjatywy opartej na Kamishibaï. Przez dwa dni pan Malinowski dzielił się magią japońskiego teatru podróżniczego z uczniami z różnych klas: MS/GS, GS, CP/CE1, PS/MS1, PS/MS2, TPS/PS, a także z uczniami z sekcji międzynarodowej z klas CP, CE1 i CE2 oraz z klas CM1 i CM2.
To zanurzenie w świecie Kamishibaï znalazło szczególny oddźwięk w projekcie „Nauka w działaniu” klasy CE2B. Po zapoznaniu się z urzekającym światem zwierząt za pośrednictwem filmu animowanego „Bonjour le monde”, uczniowie mieli okazję ożywić swoje odkrycia w kreatywny i angażujący sposób: przygotowując i nagrywając prezentacje na temat zwierząt za pomocą Kamishibaï.
Ta oryginalna forma opowiadania historii, w której opowieści rozwijają się w rytm przewijanych ilustracji, szczególnie spodobała się uczniom. Stali się zapalonymi gawędziarzami, wykorzystując swoje talenty artystyczne do dzielenia się wiedzą o królestwie zwierząt, wzbogacając swoje rozumienie świata żywego w zabawny i niezapomniany sposób. Wizyta pana Malinowskiego niewątpliwie wzmocniła ich uznanie dla tej wyjątkowej sztuki opowiadania historii i zainspirowała ich do tworzenia własnych dzieł.