Od 12 do 16 maja 10 naszych uczniów z zajęć tanecznych UNSS z LFV wzięło udział w 4 edycji wydarzenia UNSS AEFE w Sousse w Tunezji. Wraz z 10 innymi delegacjami przeżyli pięć intensywnych dni tańca i dzielenia się.
Podróż była naznaczona kilkoma atrakcjami. Wyzwanie choreograficzne polegało na tym, że każda delegacja zaprezentowała oryginalną kreację na temat wydarzenia. To właśnie na tym wydarzeniu nasza uczennica Aziza znakomicie ukończyła szkolenie jako młody sędzia tańca UNSS na poziomie akademickim, po ponad piętnastu godzinach ciężkiej pracy i koncentracji.
Taniec dzielenia się, stworzony i przećwiczony na miejscu z profesjonalnymi artystami, również zachęcał do spotkań i wymiany między zespołami. Wreszcie, muzeum choreograficzne na temat „Zwyczaje w kostiumie” podkreśliło bogate tradycje odzieżowe każdego z uczestniczących krajów. Mathilde zaprezentowała swój wspaniały tradycyjny polski strój, wykonany w ramach projektu „Podziel się tańcem”. Dzięki tej wspaniałej łowickiej sukni, wykonanej w rekordowym czasie (85 godzin pracy i dwie nieprzespane noce!), nasza delegacja wywołała sensację!
Wielkie brawa dla wszystkich uczestników!
Aby dowiedzieć się więcej o tej przygodzie i usłyszeć, co mają do powiedzenia nasze dwie uczennice, zapraszamy do wysłuchania ekskluzywnych wywiadów z Azizą i Mathilde bezpośrednio na szkolnym koncie na Instagramie!
https://www.instagram.com/p/DKrXMzIsBTc
https://www.instagram.com/p/DK9kb-gMTKI
https://www.instagram.com/p/DLC02yuNVjS/
W czwartek 29 maja o godzinie 19:00 w naszej placówce rozbrzmiewały echa 7. edycji Nocy Teatru! W tym roku atmosfera była utrzymana w klimacie kryminału, z trzema porywającymi dochodzeniami policyjnymi wystawionymi na scenie przez naszych młodych aktorów.
Aby zrealizować ten wielki projekt, kluczowa była faza starannych przygotowań. Najpierw trzeba było wspólnie zastanowić się, jaką rolę każdy chciałby i mógłby odegrać. Następnie sporządzono wyczerpującą listę niezbędnych rekwizytów i kostiumów, aby umożliwić pełne zanurzenie w świat sztuk teatralnych. Przed feriami wielkanocnymi uczniowie zaczęli przynosić osobiste przedmioty – detektywistyczne czapki, czerwone buty, małe notatniki, lupy, kowbojskie kapelusze, lampy – i stopniowo wszystkie niezbędne akcesoria zostały zebrane.
Równolegle z gromadzeniem rekwizytów rozpoczęły się inscenizacje, organizowane w grupach, po tym jak uczniowie nauczyli się swoich kwestii na pamięć. Tempo prób następnie przyspieszyło, aby dopracować każdy występ. Kolejnym kluczowym etapem była dekoracja dużej części szkoły: tajemnicze ślady stóp, plakaty detektywistyczne i policyjne ozdobiły ściany, ostatecznie przekształcając hol w prawdziwe wejście do teatru, wprowadzając widzów w atmosferę już od samego początku.
W ramach projektu literackiego klasy CPA, CP/CE1 i CE1B najpierw przeczytały i przestudiowały te intrygi na lekcjach. Na scenie z niezwykłym talentem przeprowadziły dochodzenia i rozwiązały najbardziej skomplikowane sprawy! Po raz drugi do przygody dołączyła grupa CM1, z entuzjazmem prezentując sztukę „Ukradziony cukierek”.
Poniesieni brawami i okrzykami licznie zgromadzonych rodziców, nasi uczniowie, pełni ekscytacji, zagrali perfekcyjnie. Jesteśmy niezwykle dumni z wykonanej pracy i dojrzałości, jaką wykazali się, pokonując swój strach i oferując widowisko wysokiej jakości!
Brawo dla wszystkich naszych początkujących artystów!
W sobotę 24 maja Liceum Francuskie w Warszawie wibrowało w rytmie zrównoważonego rozwoju dzięki dniu pełnemu ekologicznych warsztatów i odkryć. Wydarzenie zostało zorganizowane przy okazji odbywającego się na ulicy Francuskiej „Święta Saskiej Kępy”, wspólnej inicjatywy PROM i Urzędu Dzielnicy Praga Południe. Szereg działań, zorganizowanych przez kolektyw Varsauvons La Planète i naszych nauczycieli, zaprosił młodych i starszych do praktycznego zaangażowania się w ochronę środowiska.
Festiwal był okazją do odkrycia i wzięcia udziału w szerokiej gamie inicjatyw. Punktem kulminacyjnym była oficjalna inauguracja „Recyclerie„, nowej przestrzeni poświęconej gospodarce o obiegu zamkniętym, której towarzyszyło tworzenie kolorowych znaczników na koszach do sortowania, przekształcających recykling w sztukę.
Uczestnicy mogli również skorzystać z warsztatu naprawy rowerów, zachęcającego do zielonej mobilności i recyklingu, dając rowerom drugie życie. Wielkim sukcesem okazała się również sprzedaż używanych książek, zachęcająca do czytania przy jednoczesnym ograniczeniu ilości odpadów.
Aby wspierać bioróżnorodność i zachęcać do zrównoważonych praktyk ogrodniczych, zorganizowano warsztaty tworzenia oyas (ekologicznych systemów nawadniania) i domków dla owadów. Sadzonki warzyw zachęciły wszystkich do włożenia rąk w glebę i zrozumienia cyklu życia roślin, od nasionka do talerza.
Wyprzedaż garażowa dała przedmiotom drugie życie i zmniejszyła konsumpcję, a zabawne i edukacyjne poszukiwanie skarbów podniosło świadomość ekologiczną w zabawny i interaktywny sposób.
To było satysfakcjonujące popołudnie, podnoszące świadomość ekologiczną i jednocześnie świetna zabawa. Ogromne podziękowania należą się wszystkim uczestnikom, a także uczniom, rodzicom i nauczycielom, dzięki którym Festiwal Zrównoważonego Rozwoju okazał się takim sukcesem!
Od 5 do 9 maja uczniowie klas Seconde i Première zapisani na kurs DNL-SVT wyruszyli na niezapomnianą wycieczkę do Londynu! Cel tej wycieczki był podwójny: odkryć bogactwo angielskiej historii i kultury, jednocześnie zwiedzając kilka fascynujących muzeów naukowych.
Program został zaprojektowany tak, aby był zarówno wzbogacający, jak i zróżnicowany, łącząc odkrywanie kultury i eksplorację naukową. Uczniowie odbyli rejs po Tamizie, odwiedzili Pałac Buckingham, a nawet wzięli udział w paradzie z okazji Dnia Zwycięstwa w Europie (VE Day).
Muzeum Historii Naturalnej zafascynowało odwiedzających swoimi imponującymi zbiorami, podczas gdy Muzeum Docklands zapewniło możliwość poznania historii londyńskiego portu i doków. Wycieczka obejmowała również wizytę na legendarnym stadionie Wembley, wycieczkę do Camden Market i wizytę w Greenwich.
Wycieczka była fantastyczną okazją dla naszych uczniów, aby połączyć naukę o życiu i nauce z kulturowym i historycznym zanurzeniem, dając im prawdziwe i niezapomniane doświadczenie na resztę ich szkolnej kariery!
W dniach 8 i 22 maja, w ramach projektu „Les petits scientifiques” i wymiany międzyklasowej, uczniowie CE2 mieli zaszczyt gościć w swoich klasach pana Jean-Paula Santasouka, nauczyciela z gimnazjum. Te sesje naukowe były prawdziwym zanurzeniem w świecie wiedzy naukowej.
Głównym celem było umożliwienie uczniom CE2 bezpośredniego kontaktu z naukowcem i omówienia z nim podstaw podejścia naukowego. Pan Santasouk rozpoczął swoją prelekcję, czerpiąc inspirację z dziecięcej powieści detektywistycznej. Uczniowie zostali poproszeni o znalezienie wskazówek, wysunięcie hipotez i ich weryfikację, tworząc konkretne powiązanie między dochodzeniem policyjnym a rygorem naukowym.
Młodzi naukowcy dowiedzieli się również o sprzęcie powszechnie używanym w nauce, w tym o jego konkretnych funkcjach i środkach ostrożności, które należy zachować, w szczególności o tym, co należy nosić podczas pracy z różnymi substancjami. Następnie mieli okazję zobaczyć i dotknąć wielu podstawowych narzędzi używanych w eksperymentach naukowych, w tym skalpeli, wag elektronicznych, kolb Erlenmeyera, mikroskopów i szklanych szkiełek.
Sesje te obejmowały również „plogging”, ekologiczną aktywność, która łączy sport i zbieranie śmieci, podnosząc świadomość uczniów na temat potrzeby ochrony środowiska.
Następnie, uczniowie CE2 zajęli się kwestią powietrza. Korzystając z różnych praktycznych eksperymentów, zbadali i znaleźli odpowiedzi na następujące fundamentalne pytania:
Wszystkie te eksperymenty udowodniły w zabawny i eksperymentalny sposób, że powietrze jest rzeczywiście materią. Te dwie sesje naprawdę zafascynowały naszych uczniów CE2, dając im niezapomniane, praktyczne doświadczenie nauki.
W dniach 19-23 maja szkoła École Française du Caucase – EFC w Tbilisi miała zaszczyt gościć Igrzyska ZECO – AEFE, zawody sportowe i kulturowe, które zgromadziły 10 delegacji szkolnych z całego regionu. Nasza szóstka reprezentantów LFV, Mathis, Alma, Diego, Blanka, Gustav i Konstantina, z determinacją i sportową postawą reprezentowała barwy naszej szkoły.
Wydarzenie rozpoczęło się ceremonią otwarcia, która zainaugurowała tydzień poświęcony sportowi, kulturze i rozrywce. Następnego dnia czwartoklasiści rywalizowali w pięciu różnych dyscyplinach sportowych: szermierce, strzelectwie sportowym, rugby flagowym, padlu i triathlonie, wystawiając na próbę swoją zwinność, precyzję i wytrzymałość.
Oprócz wydarzeń sportowych, Igrzyska ZECO były dla naszych uczniów okazją do odkrycia miasta Tbilisi i jego bogactwa kulturowego. Mogli również nawiązać przyjaźnie z kolegami z innych uczestniczących szkół, dzieląc się chwilami serdeczności i wymiany opartej na języku francuskim i wspólnych wartościach sportowych.
Tydzień zakończył się ceremonią zamknięcia, podczas której świętowano osiągnięcia sportowe uczestników i ducha koleżeństwa, który panował podczas zawodów. Pod koniec pełnego emocji tygodnia, Liceum Jean Renoir Deutsch-französische Schule w Monachium zwyciężyło drugi rok z rzędu. Liceum Francuskie Victor Hugo w Frankfurcie zajęło drugie miejsce, a trzeci stopień podium przypadł trzem szkołom: Liceum Francuskie Miedzynarodowe Simone Veil w Düsseldorfie, Liceum Francuskie w Zurychu i Liceum Francuskie w Pradze. Wszystkie szkoły wyróżniły się zaangażowaniem, duchem koleżeństwa, grą fair play i szacunkiem dla wartości wyznawanych przez AEFE i sport szkolny.
Uczniowie LFV opuścili Tbilisi z sercami pełnymi niezapomnianych wspomnień i satysfakcją, że godnie reprezentowali swoją szkołę. Chcielibyśmy serdecznie pogratulować naszej szóstce sportowców za ich zaangażowanie, talent sportowy i ducha zespołu!
Chcielibyśmy również podziękować firmie „Lilou” za piękne stroje, które podarowała naszej drużynie. Dzięki Waszemu wsparciu nasi uczniowie dumnie nosili barwy LFV.
Udział Lycée Français de Varsovie w Igrzyskach ZECO, rok po roku, jest kolejnym dowodem niezachwianego zaangażowania naszej szkoły w sport szkolny i wartości AEFE, po już znaczącym udziale w Zurychu w 2024 roku.
Liceum Francuskie w Warszawie po raz kolejny udowodniło swoje zaangażowanie w obowiązek pamięci poprzez udział w corocznej akcji „Żonkile”. Inicjatywa ta, głęboko zakorzeniona w polskiej historii, upamiętnia bohaterskie powstanie w getcie warszawskim.
Jak co roku, Liceum Francuskie w Warszawie i jego społeczność szkolna połączyły siły, aby symbolicznie wesprzeć obchody powstania w getcie poprzez zakup żonkili, symboli pamięci. Gest ten utrwala pamięć o tych, którzy dzielnie walczyli i potwierdza zaangażowanie szkoły w obowiązek pamięci.
Edukacyjne przedsięwzięcia również wzbogaciły naukę o tym historycznym wydarzeniu. Studenci Terminale wzięli udział w znaczącym marszu przez centrum Warszawy, podążając śladami Marka Edelmana, ostatniego dowódcy powstania. To zanurzenie w przeszłości nadało konkretny wymiar lekturze jego najważniejszego dzieła „Zdążyć przed Panem Bogiem”.
Uczniowie klasy 5e wzięli również udział w przejmującym przedstawieniu teatralnym w Teatrze Lalka. Sztuka poruszała kluczowe tematy wykluczenia i wsparcia osób niepełnosprawnych, oferując zarówno historyczne, jak i współczesne spojrzenie na te kwestie. Obecność odtwórcy głównej roli, Daniela Krajewskiego, który sam ma zespół Downa i pochodzi z rodziny zaangażowanej w dialog polsko-żydowski, wzbogaciła dyskusję na temat tolerancji i akceptacji innych.
Poprzez te różnorodne działania LFV kontynuuje swoje zaangażowanie w przekazywanie pamięci i promowanie wartości tolerancji wśród młodszych pokoleń. Kampania „Żonkile” pozostaje punktem kulminacyjnym roku szkolnego, przypominając nam o znaczeniu pamięci w budowaniu bardziej oświeconej przyszłości.
18 marca około dwudziestu uczniów z Lycée Français de Varsovie wyruszyło do Berlina, aby wziąć udział w europejskim doświadczeniu. Drugi Europarlament odbył się w Liceum Francuskim w Berlinie w dniach 19-21 marca. Po raz drugi nasi uczniowie mieli wyjątkową okazję wcielić się w rolę posłów do Parlamentu Europejskiego, pełniąc tę funkcję podczas procesów legislacyjnych regulujących przyjmowanie dyrektyw europejskich.
Podczas tych trzech intensywnych dni debaty były ożywione, negocjacje czasami trudne, konsensus trudny do osiągnięcia, a przemówienia pełne pasji. Wszystko to odbywało się pod czujnym okiem przewodniczących komisji, którzy byli odpowiedzialni za zapewnienie sprawnego przebiegu dyskusji. Warto podkreślić niezwykłe zaangażowanie uczniów Terminale, którzy znakomicie wcielili się w role liderów na czele tych komisji. Ich zaangażowanie będzie niewątpliwie wzorem dla uczniów Première, którzy będą mieli okazję zająć te stanowiska w przyszłym roku.
W towarzystwie delegacji z niemieckiej szkoły Willy Brandt w Warszawie i Liceum Żmichowskiej w Warszawie, nasi uczniowie doświadczyli całkowitego zanurzenia w prawdziwie międzynarodowej atmosferze. Mieszały się języki i nawiązywały przyjaźnie z uczniami ze szkół AEFE z całego świata. Nawet przeszkody logistyczne nie były w stanie osłabić ich entuzjazmu i motywacji.
Opiekunowie, pani Stazewska Kemajou i pan Graslin, będą mile wspominać tę niezapomnianą grupę. W każdym momencie uczniowie wykazywali się wielką dojrzałością i powagą, ale także radością życia i wielkim poczuciem wspólnoty! Od ekscytujących gier laserowych po koncert punkrockowy, integracyjny grill i gry na świeżym powietrzu, wspólne doświadczenie było bogate i pełne emocji.
Chociaż twarze w drodze powrotnej były naznaczone zmęczeniem, nie ma wątpliwości, że powołania narodziły się w Berlinie i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak rozkwitną jeszcze bardziej w przyszłym roku!
Klasa CM2A doświadczyła prawdziwie wzbogacającego doświadczenia obywatelskiego, biorąc aktywny udział w 28. edycji Parlamentu Dziecięcego. Inicjatywa ta, zorganizowana przez Parlament Narodowy we współpracy z francuskim Ministerstwem Edukacji i AEFE, oferuje uczniom CM2 praktyczne zanurzenie się w procesie legislacyjnym i podstawowych zasadach demokracji.
Tegorocznym tematem przewodnim była ochrona oceanów, ze szczególnym naciskiem na walkę z zanieczyszczeniem mórz. Mając na uwadze tę kluczową kwestię, uczniowie CM2A przyjęli poważne i kreatywne podejście do opracowania projektu ustawy mającej na celu znalezienie praktycznych rozwiązań tego poważnego wyzwania środowiskowego.
Mimo że ich propozycja nie znalazła się początkowo na liście w procesie selekcji, zaangażowanie i determinacja uczniów nigdy nie osłabły. Kontynuowali pilną pracę, dopracowując swój projekt z pomocą nauczyciela. Ich wytrwałość została nagrodzona wyjątkową wideokonferencją z posłem do Parlamentu Europejskiego dla obywateli francuskich mieszkających poza Francją.
To wirtualne spotkanie było uprzywilejowanym momentem wymiany i dzielenia się. Studenci mieli okazję zaprezentować sfinalizowany projekt ustawy przedstawicielowi narodu, który okazał szczere zainteresowanie ich przemyśleniami i zaangażowaniem. Ta bezpośrednia interakcja z ustawodawcą niewątpliwie odcisnęła na nich swoje piętno i wzmocniła ich zrozumienie roli instytucji demokratycznych.
Przypominamy, że Parlament Dziecięcy to zakrojona na szeroką skalę operacja edukacyjna, która pozwala uczniom CM2 wcielić się w rolę ustawodawców. Pod kierunkiem swoich nauczycieli są oni zapraszani do debatowania, formułowania pomysłów i przygotowywania projektów ustaw dotyczących aktualnych kwestii. Proces ten daje im pierwsze praktyczne doświadczenie demokratycznej debaty i roli posła do parlamentu.
W edycji 2024-2025 uczestniczące klasy mogły skorzystać z bogatego pakietu edukacyjnego zapewnionego przez Parlament Narodowy, w tym materiałów informacyjnych na temat instytucji, zabawnych komiksów i dostosowanych zestawów dydaktycznych.
Chociaż projekt ustawy klasy CM2A nie został wybrany do jury krajowego w dniu 29 kwietnia 2025 r., ich podróż i spotkanie z Posłem do Parlamentu Europejskiego świadczą o ich obywatelskim zaangażowaniu i bogactwie tego doświadczenia. Jesteśmy szczególnie dumni z ich zaangażowania i chęci przyczynienia się do ochrony naszej planety. Ich udział w Parlamencie Dziecięcym będzie niewątpliwie niezapomnianą lekcją obywatelską dla tych młodych obywateli.
Szkoła na Sadybie miała przyjemność gościć pana Michała Malinowskiego, pasjonata opowieści i kustosza muzeum bajek MuBaBaO, w ramach inicjatywy opartej na Kamishibaï. Przez dwa dni pan Malinowski dzielił się magią japońskiego teatru podróżniczego z uczniami z różnych klas: MS/GS, GS, CP/CE1, PS/MS1, PS/MS2, TPS/PS, a także z uczniami z sekcji międzynarodowej z klas CP, CE1 i CE2 oraz z klas CM1 i CM2.
To zanurzenie w świecie Kamishibaï znalazło szczególny oddźwięk w projekcie „Nauka w działaniu” klasy CE2B. Po zapoznaniu się z urzekającym światem zwierząt za pośrednictwem filmu animowanego „Bonjour le monde”, uczniowie mieli okazję ożywić swoje odkrycia w kreatywny i angażujący sposób: przygotowując i nagrywając prezentacje na temat zwierząt za pomocą Kamishibaï.
Ta oryginalna forma opowiadania historii, w której opowieści rozwijają się w rytm przewijanych ilustracji, szczególnie spodobała się uczniom. Stali się zapalonymi gawędziarzami, wykorzystując swoje talenty artystyczne do dzielenia się wiedzą o królestwie zwierząt, wzbogacając swoje rozumienie świata żywego w zabawny i niezapomniany sposób. Wizyta pana Malinowskiego niewątpliwie wzmocniła ich uznanie dla tej wyjątkowej sztuki opowiadania historii i zainspirowała ich do tworzenia własnych dzieł.
Każdego roku Strefa Europy Środkowo-Wschodniej (ZECO) organizuje Tydzień Przedszkola, wydarzenie poświęcone wczesnej nauce i kreatywności najmłodszych uczniów. Podczas edycji 2025, która odbyła się w dniach 24-28 marca, Liceum Francuskie w Warszawie zaangażowało się w tę akcję.
Pierwszym działaniem było stworzenie wspólnego plakatu przez pięć klas przedszkolnych na temat „Poruszaj się – manipuluj – twórz”, przygotowanego na konkurs plakatowy ZECO. Proces rozpoczął się od wspólnej burzy mózgów, aby zdefiniować znaczenie tych trzech czasowników w przedszkolu. Następnie każdy nauczyciel wybrał zdjęcia swojej klasy, które najlepiej ilustrowały te działania, gromadząc około dwudziestu ujęć. Po rygorystycznym procesie selekcji wybrano i wydrukowano 15 zdjęć. Kolejnym krokiem było ułożenie zdjęć na plakacie, biorąc pod uwagę ograniczenia formatu i orientacji, aby stworzyć harmonijną kompozycję. Plakat został następnie wyeksponowany w holu szkoły, dając dzieciom i rodzicom wgląd w działalność przedszkola.
Ten wyjątkowy tydzień był kontynuowany wystawą w holu wejściowym naszej szkoły na Sadybie, podkreślającą wyobraźnię i twórczą energię naszych przedszkolaków wokół tematu natury!
Odwiedzający mogli podziwiać różnorodne dzieła inspirowane światem przyrody: kolorowe kwiaty, przedstawienia pszczół, rysunki krajobrazów, a także młode sadzonki. Kolory, kształty i tekstury opowiadały wyjątkowe historie, urzekając zarówno młodszych, jak i starszych!
Po raz kolejny Tydzień Przedszkolaka ZECO był udanym świętem umiejętności artystycznych i motorycznych naszych najmłodszych uczniów!
Lila Górska jest jednym z młodych muzyków wybranych do Orkiestry i Chóru Liceów Francuskich świata AEFE (OCLFM). Będzie miała zaszczyt zagrać na koncertach, które odbędą się w dniach 3-14 kwietnia 2025 r. w Lizbonie w Portugalii. Będąc perkusistką od prawie 7 lat, opowiada nam o swojej karierze muzycznej i motywacjach, a także udziela kilku rad młodym muzykom, którzy podobnie jak ona chcieliby dołączyć do OCLFM…
Czy możesz nam powiedzieć, skąd wzięła się Twoja pasja do muzyki?
Moja pasja do muzyki zaczęła się, gdy miałam 6 lat. Chciałam grać na instrumencie, ponieważ moje rodzeństwo i mama już grali. Zanim wybrałem instrumenty perkusyjne, poszedłem na zajęcia, aby zobaczyć jak one wyglądają. Brałem udział w lekcjach gry na gitarze, pianinie i perkusji. Od razu zakochałem się w instrumentach perkusyjnych. Skupiają się one na rytmie i mogą przejść od spokojnego do dynamicznego. Można na nich grać każdy rodzaj muzyki (klasyczną, rock, jazz, pop…). Gram na perkusji od prawie 7 lat i nadal uważam to za niesamowite i zabawne. Moimi ulubionymi instrumentami perkusyjnymi są ksylofon i wibrafon, ponieważ są tak miękkie i melodyjne.
Co sprawiło, że chciałeś wziąć udział w OCLFM?
Chciałam wziąć udział w OCLFM z trzech powodów. Pierwszym była możliwość grania z ludźmi, którzy grają na instrumentach, mówią po francusku i pochodzą z całego świata. Drugim jest gra w orkiestrze symfonicznej, gdzie trzeba słuchać innych. Ostatnim powodem było to, że moja starsza siostra brała już udział w OCLFM wiele lat wcześniej i uważała, że to świetne doświadczenie, więc sama chciałam spróbować.
Jakie były Twoje wrażenia z udziału w OCLFM po raz pierwszy?
Mój pierwszy udział w OCLFM był fantastyczny. Pomyślałem, że wspaniale jest grać tak piękne utwory z innymi, gdzie każdy instrument jest ważny i przyczynia się do utworu. Pozwoliło mi to również poznać ciekawych ludzi, którzy pasjonują się tym samym co ja: muzyką. Mimo że podczas koncertów byłam bardzo zestresowana, uważam, że efekt końcowy jest niesamowity, a wszystkie godziny prób były tego warte.
Czy przygotowujesz się inaczej niż w zeszłym roku?
Inaczej sie przygotowuje do udziału w OCLFM w tym roku, ponieważ w zeszłym roku byłam z moją starszą siostrą, a w tym roku jadę „ sama”. W zeszłym roku mieszkałam z dziadkami (w Brukseli), podczas gdy w tym roku będę mieszkać z nieznaną mi rodziną przez 10 dni w Lizbonie. Przygotowuję się inaczej niż w zeszłym roku, ponieważ od początku roku prosiłam mojego nauczyciela perkusji, czy mógłabym nauczyć się grać na dodatkowych instrumentach: kotłach i marimbie, abym mogła być gotowa do gry z orkiestrą, jeśli zajdzie taka potrzeba. Chcę też więcej ćwiczyć, aby być bardziej pewna siebie na próbach i koncertach.